اخبار سایت

شکایت تراشه‌ساز چینی از کمپانی آمریکایی



شرکت YMTC این شکایت را علیه میکرون و گروه محصولات مصرفی میکرون که زیرمجموعه این شرکت آمریکایی است، در ۹ اکتبر در دادگاه منطقه شمالی کالیفرنیا تنظیم کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق این شکایت، میکرون برای مقابله با رقابت شرکت YMTC و رشد سهم بازار خود، به استفاده از فناوری ثبت امتیاز شده این شرکت چینی روی آورده و برای استفاده از ابداعات ثبت امتیاز شده، پولی به شرکت YMTC پرداخت نکرده است.

میکرون تراشه‌های DRAM و تراشه‌های حافظه فلش ناند تولید کرده و با شرکت‌های کره‌ای سامسونگ الکترونیکس و اس کی هاینیکس و همچنین کیوشیا که متعلق به توشیباست، رقابت می‌کند. شرکت YMTC رقیب کوچک‌تری است که سال گذشته با محدودیت دولت آمریکا برای خرید قطعات آمریکایی روبرو شد.

آمریکا در سال‌های اخیر، محدودیت‌ها برای صادرات فناوری تراشه‌سازی به چین را با استناد به مسائل امنیتی، افزایش داده است.

چین در ماه مه اعلام کرد محصولات میکرون در بازبینی امنیت شبکه مردود شده‌اند و خرید آنها را برای اپراتورهای زیرساخت حساس، ممنوع کرد.

میکرون در سال ۲۰۱۸ درگیر اختلافی با شرکت تراشه‌سازی فوجیان جینهوا شد که به سرقت اسرار تجاری متهم کرده بود. اواخر همان سال، فروش محصولات اصلی این شرکت در چین، موقتا ممنوع شد.

چین زمانی بزرگترین بازار میکرون بود و نیمی از درآمد ۲۰ میلیارد دلاری این شرکت آمریکایی در سال ۲۰۱۷، از چین به دست آمد اما سهم بازارش در سال ۲۰۲۲ که کارخانه تولید تراشه‌های DRAM خود را در شانگهای تعطیل کرد، به ۱۶ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، میکرون اعلام کرد به بازار چین متعهد مانده است و در ژوئن، اعلام کرد ۴.۳ میلیارد یوان (۵۹۰ میلیون دلار) در سال‌های آینده، در یک کارخانه پکیجینگ تراشه در شهر شیان سرمایه گذاری خواهد کرد و ماه میلادی جاری، برای نخستین بار در نمایشگاه تجاری شانگهای شرکت کرد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا