فناوری های نوین

ثبت یک اختراع برای تولید فیلتر هوای آبگریز و مستحکم



به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت هوکوتسو به تازگی پتنتی ثبت کرده است که مربوط به نوعی فیلتر هوا می‌شود. این فیلتر قادر به دفع آب بوده و از استحکام بالایی نیز برخوردار است. برای تولید این فیلتر از پارچه‌های نبافته حاوی الیاف شیشه و یک رزین اتصال‌دهنده کاتیونیک و همچنین سورفاکتنت و فلورورزین استفاده شده است. نسبت جرم جامد فلورورزین به سورفاکتانت کاتیونی بین ۳۰/۷۰ تا ۸۰/۲۰ است.

این پتنت با شماره US۲۰۲۳۰۲۷۸۰۰۸A۱ به ثبت رسیده که مربوط به یک فیلتر هوا است. دانشمندان در این پتنت ادعا می‌کنند که فلورورزین مورد استفاده در محیط فیلتر می‌تواند غیر یونی یا کاتیونی باشد. علاوه بر این، محیط فیلتر دارای محتوای جرم جامد از رزین اتصال دهنده کاتیونی، فلورورزین و سورفاکتانت کاتیونی است که در کنار هم ۲ تا ۱۲ درصد از کل محیط فیلتر را تشکیل می‌دهند.

پارچه بافته نشده مرطوب در محیط فیلتر شامل انواع مختلف الیاف شیشه‌ای است. این موارد شامل الیاف پشم شیشه‌ای با قطر ۱ تا ۱۰ میکرومتر، الیاف پشم شیشه‌ای با قطر کمتر از ۱ میکرومتر و الیاف شیشه‌ای خرد شده با قطر ۴ تا ۳۰ میکرومتر است.

علاوه بر این محیط فیلتر نیز ممکن است حاوی الیاف اتصال‌دهنده باشد. محتوای جرم جامد شامل الیاف اتصال‌دهنده، رزین اتصال‌دهنده کاتیونی، فلورورزین و سورفکتانت کاتیونی است.

این روش شامل تشکیل دوغاب فیبر شیشه‌ای در یک ورق مرطوب است. سپس ورق مرطوب با محلول آبی حاوی رزین اتصال‌دهنده کاتیونی، فلورورزین و سورفاکتانت کاتیونی آغشته می‌شود. سرانجام، ورق مرطوب آغشته به سوسپانسیون آبی خشک می‌شود

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا