اخبار سایت

هوش مصنوعی زندگی را آسان‌تر می‌کند


مزایای دستاوردهای جدید هوش مصنوعی بی‌شمارند؛ دیدن اینکه این فناوری چه چیزی به ارمغان خواهد آورد و چه فرصت‌های جدیدی را به جهان ما خواهد داد، هیجان انگیز است. بدون شک، تغییر بزرگی در راه است. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به شما کمک کنند کارهای کوچک روزانه را انجام دهید، اما در درازمدت زمان زیادی را به زندگی شما اضافه می‌کنند، زیرا زمان کمتری را صرف مدیریت می‌کنید و زمان بیشتری را برای انجام کارهایی که از آنها لذت می‌برید یا برای کسب و کارتان مفید هستند، صرف می کنید.

مطمئن باشید برای پیوستن به دنیای هوش مصنوعی نیازی به خانه ای پر از روبات ندارید.

برنامه هایی که باید امتحان کنید
اگر می‌خواهید به دنیای هوش مصنوعی بپیوندید، می‌توانید برخی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها را در حال حاضر امتحان کنید. شامل:

ChatGPT: از نسخه وب چت جی‌پی‌تی استفاده کنید یا در گوشی‌های آیفون و اندروید نصب کنید. در ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید. نسخه رایگان برای اکثر افراد کار می‌کند، یا می‌توانید 20 دلار در ماه برای ابزارهای اضافی بپردازید. همچنین، اگر حساب گوگل دارید، می‌توانید به صورت رایگان از آن در وب استفاده کنید.

Microsoft Copilot:  برای استفاده از این برنامه در کروم و اج، نیاز به یک حساب کاربری فعال مایکروسافت دارید. اگر می‌خواهید از تمام ویژگی‌های هوش مصنوعی Copilot استفاده کنید، باید از نسخه پولی که هزینه آن بیست دلار در ماه است را نصب کنید.

بینگ چت: می‌توانید از بسیاری از قابلیت‌های مختلف در یک مکان، از جمله تولید تصویر با هوش مصنوعی و پاسخ‌های مبتنی بر وب استفاده کنید، بدون اینکه هزینه‌ای برای شما داشته باشد.
این امتیازات رایگان در درجه اول همان چیزی است که بینگ چت را از سایر رقبا متمایز می کند. به عنوان مثال، اگر در مورد هر چیزی سؤالی دارید، به جای گوگل به چت بینگ مراجعه کنید و مجبور نخواهید بود صدها نتیجه را فیلتر کنید، زیرا یک پاسخ ساده دریافت خواهید کرد که مستقیماً به سؤال شما پاسخ می دهد.

 

 کاربردهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی می‌تواند فکر کند، تصمیم بگیرد، توصیه و راهنمایی کند و داده‌ها را تجزیه و تحلیل کند. در اینجا برخی از برجسته‌ترین کاربردهایی که به شما کمک می‌کند کار کردن با هوش مصنوعی را شروع کنید ذکر می‌کنیم.

ایجاد محتوا: در طراحی وب سایت مشکل دارید؟ هوش مصنوعی می‌تواند یک کپی از وب‌سایت، توضیحات جامع محصول، پست‌های رسانه‌های اجتماعی شوخ‌آمیز ایجاد کند و حتی می‌تواند پست‌های وبلاگ شما را به پست‌های رسانه‌های اجتماعی با اندازه کوچک تبدیل کند.

ویرایش متن: امروزه، بسیاری از ویرایشگرهای متن برای ارائه بهترین تجربه نوشتن به هوش مصنوعی متکی هستند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی برای شناسایی خطاهای زبانی و پیشنهاد اصلاحات همراه با تصحیح خودکار استفاده می‌شود، در حالی که برخی از ابزارهای نوشتاری نیز توانایی تعیین درجه حرفه‌ای بودن متنی را که می‌خواهید هوش مصنوعی ایجاد کند، ارائه می‌دهند.

خدمات مشتری: هوش مصنوعی به ابزاری ضروری برای ارائه خدمات مشتری تبدیل شده است و به سازمان‌ها کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که پشتیبانی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

زمان‌بندی : وقتی کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، سازماندهی همه آن‌ها می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. اما می‌توانید از هوش مصنوعی به عنوان یک دستیار رایگان استفاده کنید تا کارها را برای شما آسان‌تر کند.
مثلاً می‌توانید به او بگویید که این هفته باید هر روز 5 تا 8 ساعت کار کنم، بچه‌ها را سه‌شنبه ساعت 5:30 به تمرین فوتبال ببرم و سه روز در هفته ورزش کنم. هوش مصنوعی همه اینها را در چند ثانیه برنامه‌ریزی می‌کند و بهترین زمان‌بندی را برای انجام همه این کارها در اختیار شما قرار می دهد.

بهبود زمان و قابلیت اطمینان: برای کسب و کارهایی که به خدمات وب یا تجارت الکترونیک متکی هستند، حفظ پایداری و قابلیت اطمینان یک وب سایت اولویت اصلی است.
هوش مصنوعی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با اسکن مداوم سیستم‌ها، شبکه‌ها و فرآیندها برای ناکارآمدی‌ها و اختلالات احتمالی، و شناسایی هر گونه تهدید احتمالی آماده باشد.

برای شرکت‌هایی که خدمات دیجیتال شبانه‌روزی ارائه می‌کنند، استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به شناسایی مشکلات قبل از وقوع آن‌ها کمک کند، در عین حال  زمان خرابی، هک و خطای انسانی را نیز کاهش می‌دهد.

شخصی‌سازی محتوا: وقتی وارد حساب کاربری شبکه اجتماعی یا سرویس پخش مورد علاقه‌تان می‌شوید، محتوایی که مشاهده خواهید کرد مطابق با سلیقه شخصی و عادات مرورگر شما طراحی می‌شود تا تبلیغات هدفمند نیز برای شما نمایش داده شود.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا