اخبار سایت

حمله سایبری سرویس اطلاعاتی روسیه به ماهواره استارلینک اوکراین




ماهواره‌های استارلینک ایلان ماسک، برای مردم و نظامیان اوکراین، دسترسی به اینترنت را فراهم می‌کنند و تصور می‌رود ارتش اوکراین از استارلینک برای حفظ ارتباط در خط مقدم جنگ، استفاده می‌کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اکنون سرویس امنیتی دولت اوکراین می‌گوید سرویس اطلاعاتی روسیه، نرم افزار سفارشی شده‌ای را به ماهواره‌های استارلینک بارگذاری می‌کند که هدف آنها، جمع آوری اطلاعات از این سیستم است.

آخر هفته گذشته تصاویر ویدئویی منتشر شد که نشان می‌داد پهپاد روسی، یک قطعه زیرساخت زمینی استارلینک را نابود می‌کند اما هزاران ماهواره استارلینک بر فراز اوکراین قرار دارند و مقامات اوکراین از تلاش روس‌ها برای نابودی تعدادی از این قطعات، نگرانی ندارند.

ایلیا ویتیوک، مدیر دپارتمان امنیت سایبری سرویس امنیتی اوکراین گفت: ما شاهد آن بوده‌ایم که تلاش‌هایی برای نفوذ به این سیستم‌ها صورت گرفته است. دشمن ما، برای نفوذ به این سیستم‌ها، تمرکز فوق العاده‌ای کرده است. آنها قصد دارند این عملیات‌ها را برای یک مدت طولانی انجام دهند و بعضی گروه‌های هکری به نزدیک خطوط مقدم، جابجا شده اند.

وی افزود: این بدافزار بسیار جالبی است و به آنها امکان پیکربندی استارلینک را می‌داد تا درنهایت، بتوانند مکان را شناسایی کنند اما ما هزاران ماهواره استارلینک در اوکراین داریم و جایگزین‌هایی وجود دارند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری انگلیسی دیلی استار، ایلان ماسک درباره خبر تلاش روسیه برای هک فناوری او، اظهارنظر نکرد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا