فناوری های نوین

توسعه همکاری‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با مالزی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، عبدالرزاق احمد، دستیار وزیر علوم مالزی، طی این دیدار با فعالیت‌ها و برنامه‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در ایران آشنا شد.

همچنین در این جلسه، دکتر اسدی فرد با بیان تاریخچه‌ای از تشکیل شبکه آزمایشگاهی، سیاست‌ها و مدل فعالیت شبکه آزمایشگاهی را تشریح کرد.

مجتبی نسب، دبیر شبکه آزمایشگاهی، نیز گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های شبکه آزمایشگاهی، چگونگی تعامل بین دبیرخانه شبکه و آزمایشگاه‌های عضو، سازوکار حمایت شبکه آزمایشگاهی از آزمایشگاه‌ها و همچنین حمایت‌های شبکه از دریافت کنندگان خدمات در قالب باشگاه مشتریان را ارائه کرد.

چگونگی سیاست گذاری و سازوکارهای حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش بنیان، از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه مشترک با دستیار وزیر علوم مالزی بود.

عبدالرزاق احمد، دستیار وزیر علوم مالزی در این جلسه به اشتراک گذاری زیرساخت‌های آزمایشگاهی کشور و تسهیل دسترسی آنها برای پژوهشگران و صنعت و همچنین شیوه مدیریت انتقال دانش از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به صنعت و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را موفقیتی بزرگ برای ایران دانست و گفت: «برای برقراری ارتباط مستمر و فراهم سازی زمینه برای انتقال تجربه ایران به مالزی تلاش می‌کنم و پیگیری خواهم کرد تا همکاری‌های تخصصی در حوزه آزمایشگاهی بین دو کشور شکل بگیرد».

پس از این جلسه، عبدالرزاق به همراه دبیر شبکه آزمایشگاهی از نمایشگاه محصولات فناوری نانو ایران در محل ستاد فناوری نانو بازدید کرد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا