اخبار سایت

از رویداد ۲۱ مارس مایکروسافت چه انتظاری داریم؟


شرکت مایکروسافت یک رویداد دیجیتالی با عنوان “پیشبرد عصر جدید کار با کوپایلت ” را در ۲۱ مارس برگزار می‌کند. در میان محصولات احتمالی، دستگاه‌های سرفیس جدید قرار دارند که احتمالاً اولین رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی هستند.

این دومین رویداد سخت‌افزاری ویندوز و اولین راه‌اندازی سرفیس پرو در خط اصلی، بدون حضور مدیر ارشد تولید سابق و مجری قدیمی، پانوس پانای است که سال گذشته به آمازون رفت. 

مایکروسافت این رویداد را به‌صورت تجزیه «جدیدترین رویداد در مقیاس‌سازی هوش مصنوعی در محیط‌تان با کوپایلت، ویندوز و سرفیس» وصف می‌کند. گزارش‌های متناقضی درباره آنچه دقیقاً در اواخر ماه مارس خواهیم دید وجود دارد.

ویندوز سنترال ادعا می‌کند سرفیس پرو 10 اُلِد، و لپ‌تاپ سرفیس 6 سرفصل اخبار مهم این رویداد خواهند بود و پردازنده‌های ارتقا یافته آن‌ها نسبت به نسل‌های قبلی‌شان، «عملکرد بسیار عالی و افزایش بازده» نشان می‌دهند.

با این حال، گزارشی از وِرج نشان می‌دهد، رویداد ماه مارس فقط درباره نسخه‌های متمرکز بر کسب‌و‌کار و تجارت دستگاه‌ها است. ویندوز سنترال ادعا می‌کند که انواع مصرفی با “طراحی مجدد بزرگ‌تر” در اواخر بهار امسال عرضه خواهند شد.

ظاهراً دستگاه‌های جدید از سیلیکون اینتل کور اولترا یا اسنپ دراگون ایکس الیت با واحدهای پردازش عصبی دوره آینده برای وظایف پیشرفته هوش مصنوعی بهره خواهند برد. پیش‌بینی می‌شود گونه‌های اینتل در ماه آوریل عرضه شوند اگر چه از قرار معلوم، نسخه‌های اسنپ دراگون مبتنی بر آرم در چند ماه بعد در ژوئن در بازار عرضه خواهند شد. اگر گزارش‌ها دقیق باشند، برای اولین بار است که سری لپ‌تاپ‌های سرفیس شامل گونه مبتنی بر آرم بوده.

شایعه شده است که سرفیس پرو 10 از صفحه نمایش LCD، به صفحه نمایش OLED، ضد بازتاب تغییر می‌کند. این دستگاه از صفحه نمایش سرفیس پرو 9 روشن‌تر خواهد بود و از محتوای با محدوده دینامیکی بالا پشتیبانی می‌کند. در این میان، گفته می‌شود که سرفیس لپتاپ 6 دارای حاشیه‌های نمایشگر نازک‌تر (با گوشه‌های گرد) و پد  لمسی است. گویا انتخاب پورت به‌روز شده آن شامل دو یواس‌بی-سی و یک یو‌اس‌بی-اِی در سمت چپ آن است.

 

مدل‌های کسب‌و‌کار/تجاری (که می‌توانند همه آن چیزی باشد که در رویداد این ماه می‌بینیم) شامل یک کارتخوان دسترسی جهانی داخلی و گزینه‌هایی با حداکثر 64 گیگابایت رم هستند.

انتظار می‌رود تلاش مایکروسافت برای رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی مجهز به ویندوز 11 با عرضه سرفیس پرو و سرفیس لپ‌تاپ جدید با مصرف‌کننده مستقیم، آغاز شود.

دیگر ویژگی‌های شایعه شده هوش مصنوعی عبارتند از زیرنویس و ترجمه فوری، ارتقای مقیاس و یکدست‌سازی نرخ فریم برای بازی‌ها، افکت‌های ویندوز استودیو ارتقا یافته و ویژگی خاصی به نام ابزار جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی. طبق گزارش‌ها، هر دو دستگاه دارای کلید کوپایلت اختصاصی خواهند بود.

گفته می‌شود که ابزار جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی دارای جدول زمانی داخلی قابل جستجو با استفاده از زبان طبیعی است. احتمالاً مشابه برنامه Rewind مبتنی بر هوش مصنوعی شخص ثالث برای مک‌اواس. ظاهراً این ویژگی هر کاری را که می‌کنید و در دستگاه‌تان می‌بینید ثبت می‌کند و بدین طریق، می‌توانید آن را با کوپایلت بررسی کنید.

می‌توانید از دستیار چیزهایی بخواهید از جمله «این مطلب را در مورد دایناسورها برای من پیدا کن» و هر لحظه از تاریخچه رایانه شخصی‌تان را درباره آنها ببینید. (اگر به درستی مدیریت نشود، می‌تواند کابوس حفظ حریم خصوصی باشد اما منتظر باشید که مایکروسافت به ارائه تضمین‌های امنیتی مانند رمزگذاری و پردازش کاملاً روی دستگاه بپردازد)

این قابلیت همچنین «متن را می‌فهمد، موجب راه‌اندازی پروژه‌ها یا گردش‌های کاری می‌شود و حتا وظایفی را بر اساس آنچه روی صفحه است پیشنهاد می‌کند». سایر ویژگی‌های شایعه شده عبارتند از توانایی دستور دادن به کوپایلت برای برداشتن پس‌زمینه تصاویر روی صفحه از برنامه‌های کاربردی طرف سوم در برنامه کاربردی فوتوز.

ویژگی‌های هوش مصنوعی که انتظار نمی‌رود منحصر به دستگاه‌های سرفیس باشند، بنا بر گزارش در به‌روزرسانی ویژگی‌های سالانه امسال برای ویندوز 11 (نسخه 24 H2) که در پاییز پیش‌بینی می‌شود، مطرح خواهند شد. ویندوز سنترال خاطر نشان کرد مشخص نیست که آیا مایکروسافت درباره این ویژگی‌ها در رویداد مارس بحث خواهد کرد یا خیر.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا