اخبار سایت

پیروزی آمازون در پرونده مالیاتی در اروپا



این حکم به منزله شکستی برای مارگرت وستاگر، مسئول ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا در مبارزه با توافق های مالیاتی شیرین برای شرکت‌های چندملیتی است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا که در لوکزامبورگ مستقر است، اعلام کرد: دیوان دادگستری تایید می‌کند که کمیسیون اروپا ثابت نکرده است که حکم مالیاتی که لوکزامبورگ به آمازون داده است، کمک دولتی بوده که با بازار داخلی اتحادیه اروپا، ناسازگار بوده است.

سخنگوی آمازون اظهار کرد: این شرکت از حکم دادگاه که تائید می‌کند آمازون از تمام قوانین قابل اجرا پیروی کرده و هیچ رفتار خاصی نداشته است، استقبال می‌کند. ما مشتاقانه به دنبال تداوم تمرکز بر خدمات رسانی به مشتریان خود در سراسر اروپا هستیم.

کیارا پوتاتورو، کارشناس مالیات اتحادیه اروپا در آکسفام، از این تصمیم انتقاد کرد و گفت: آمازون امسال یک هدیه کریسمس زود هنگام دریافت کرد، زیرا این شرکت از صورتحساب مالیاتی ۱۰ ساله خود به لوکزامبورگ گریخت و می‌تواند به این کار ادامه دهد.

وی افزود: به همین دلیل است که اتحادیه اروپا باید اصلاحات مالیاتی واقعی را انجام دهد.

این شکست دادگاهی برای اتحادیه اروپا، منعکس کننده سوابق مختلف وستاگر در زمینه دفاع از تصمیمات مالیاتی در برابر چالش های قانونی است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت فرانسوی انژی اوایل ماه میلادی جاری، در مبارزه خود با دستور اتحادیه اروپا برای پرداخت ۱۲۰ میلیون یورو مالیات معوقه به لوکزامبورگ، پیروز شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا