اخبار سایت

سقوط جایگاه اینترنت همراه ایران در رده‌بندی جهانی


جدیدترین گزارش وب سایت اسپید تست نشان می‌دهد در آخرین ماه ۲۰۲۳ میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۴۹.۲۵ و میانه سرعت اینترنت ثابت آن ۹۰.۹۳ مگابیت برثانیه بوده است.
 

نوسان اندک در میانه سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران
همچنین براساس گزارش اسپید تست در دسامبر ۲۰۲۳ میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۱.۲۹ مگابیت برثانیه بوده و جایگاه آن نسبت به نوامبر (ماه قبل) با ۳ پله سقوط رده ۷۸ اعلام شده است. در بخش اینترنت ثابت نیز میانه سرعت اینترنت کشور ۱۲.۶۲ مگابیت بوده و جایگاه آن در رده بندی کشورهای جهان نسبت به ماه قبل بدون تغییر، رتبه ۱۵۴ است.
 

این درحالی است که در نوامبر ۲۰۲۳ میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۱.۸۲ و میانه سرعت اینترنت ثابت ۱۲.۷۶ مگابیت برثانیه بوده است. در این ماه هرچند جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل نسبت به ماه قبل تغییری نکرد و همچنان رده ۷۵ بود، اما در رده بندی میانه سرعت اینترنت ثابت، ایران یک پله سقوط کرده و در رده ۱۵۴ قرار داشت.

امارات، قطر، کویت و چین پرسرعت ترین های اینترنت موبایل
در رده بندی اسپید تست از کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل در سراسر جهان در دسامبر ۲۰۲۳ میلادی به ترتیب امارات متحده عربی (۳۰۳.۲۱ مگابیت برثانیه)، قطر (۲۴۴.۴۴ مگابیت برثانیه)، کویت (۱۸۳.۸۳ مگابیت برثانیه) و چین (۱۶۰.۱۴ مگابیت برثانیه) بوده است. این کشورها رده یک تا چهار را به خود اختصاص داده اند و جایگاه آنها در فهرست اسپید تست نسبت به ماه نوامبر تغییری نکرده است.
 

در رده پنجم این فهرست دانمارک قرار دارد که جایگاه آن نسبت به نوامبر یک پله صعود کرده است. میانه سرعت موبایل این کشور ۱۵۲.۴۲ مگابیت برثانیه بوده است. پس از آن نروژ با میانه سرعت ۱۴۶.۲۰ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن در فهرست، نسبت به ماه قبل یک پله سقوط کرده است.

در رده‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم به ترتیب کره جنوبی (۱۴۰.۴۸ مگابیت برثانیه)، ایسلند (۱۳۸.۵۳ مگابیت برثانیه)، هلند (۱۳۱.۳۹ مگابیت برثانیه) و عربستان سعودی (۱۲۱ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه هریک از این کشورها به غیر از عربستان در رده بندی اسپید تست یک پله رشد کرده است. اما عربستان با دوپله جهش نسبت به نوامبر ۲۰۲۳ میلادی در جایگاه دهم این فهرست قرار گرفته است.

رشد ۲ پله‌ای موناکو در رده بندی اینترنت ثابت
در بخش رده بندی اینترنت ثابت در دسامبر ۲۰۲۳ میلادی، به ترتیب کشورهای سنگاپور (۲۷۰.۶۲ مگابیت برثانیه) و هنگ کنگ (۲۶۶.۶۳ مگابیت برثانیه) در رده‌های یکم و دوم قرار دارند که جایگاه آنها نسبت فهرست ماه قبل از آن تغییری نکرده است.
 

در رده سوم این فهرست موناکو با میانه سرعت ۲۶۴.۹۷ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به نوامبر ۲۰۲۳ میلادی ۲ پله صعود کرده است.

در رده‌های چهارم و پنجم به ترتیب شیلی (۲۵۶.۶۷ مگابیت برثانیه) و چین (۲۵۶.۳۲ مگابیت برثانیه) قرار دارند که جایگاه هرکدام از این کشورها در رده بندی یک پله سقوط کرده است.

در رده ششم و هفتم نیز به ترتیب ایسلند (۲۴۹.۳۲ مگابیت برثانیه) و امارات متحده عربی (۲۴۷.۷۸ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه ایسلند در این فهرست نسبت به ماه قبل یک پله رشد و امارات متحده عربی یک پله سقوط کرده است.

در رده‌های هشتم و نهم این فهرست نیز به ترتیب آمریکا (۲۲۷.۲۷ مگابیت برثانیه) و تایلند (۲۲۱.۳۲ مگابیت برثانیه) قرار دارند که جایگاه آنها نسبت به رده بندی ماه نوامبر هیچ تغییری نکرده است.

در رده دهم نیز فرانسه با میانه سرعت اینترنت ثابت ۲۱۶.۹۷ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا