فناوری اطلاعات

وضعیت پایدار و مطلوب شبکه ارتباطی در مرز تمرچین



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرز تمرچین در آذربایجان غربی واقع در شهرستان پیرانشهر و جنوب استان، تنها مرز رسمی کشور با شمال عراق است که امسال برای دومین بار میزبان سفر زائران اباعبدالله الحسین (ع) است. این مرز ضمن کاهش مسافت و زمان سفر و حتی کاهش هزینه زائران آماده عبور جمع کثیری از زائران استان‌های شمال غرب کشور و حتی زائران کشورهایی چون ترکیه و آذربایجان را دارد.

قاسم جلیلی‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی درباره آخرین اقدامات انجام‌گرفته در حوزه ایجاد پایداری شبکه ارتباطی در مرز تمرچین گفت: در راستای ارائه خدمات شایسته به زائران حسینی و به‌منظور رفع مشکلات ارتباطی موجود در مناطق مرزی و محورهای مواصلاتی مورد تردد زائران، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی از ماه‌های گذشته برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد پایداری ارتباطات در مرز تمرچین صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستای ابتدا قرارگاه عملیاتی پایداری ارتباطات در ایام اربعین در مرز تمرچین با حضور تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت در استان و نمایندگان اپراتورها باهدف رفع مشکلات و ایجاد پایداری ارتباطات در مرز تشکیل شد.

مسئول قرارگاه عملیاتی پایداری ارتباطات در ایام اربعین در مرز تمرچین ادامه داد: هماهنگی و مکاتبات مستمر برای اخذ مجوز ایجاد مرکز جامع از راهداری و استانداری، هماهنگی برای پایش وضعیت ارتباطی کلیه مسیرهای منتهی به مرز تمرچین توسط سازمان تنظیم منطقه آذربایجان غربی، پیگیری ایجاد سایت‌های ثابت و پرتابل یکی از اپراتورها جهت افزایش ظرفیت شبکه در منطقه و پوشش نقاط فاقد پوشش، هماهنگی و حضور در جلسات ستاد اربعین وزارت و ستاد اربعین استان و کمیته فناوری ستاد اربعین استان و اقدامات در خصوص مصوبات این جلسات، بازدیدهای میدانی از مرز تمرچین و مسیرهای منتهی به مرز از راه‌اندازی سایت‌ها و پایش و آزمودن شبکه ارتباطی و اینترنتی و نحوه ارائه خدمات با حضور مدیران دستگاه‌های حوزه ارتباطات، ایجاد «مرکز خدمات جامع ارتباطی» برای ارائه کلیه خدمات موردنیاز در حوزه پست، پست‌بانک، همراه اول و ایرانسل به زوار در مرز تمرچین و پیگیری استقرار اینترنت رایگان در سه موکب مستقر در کردستان عراق ازجمله اقدامات انجام‌گرفته در جهت ارائه خدمات ارتباطی به زائران اربعین است.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی در محدوده مرز تمرچین نیز افزود: به‌تازگی هشت سایت ثابت و سه سایت پرتابل یکی از اپراتورها برای افزایش ظرفیت و پوشش کامل مسیرهای منتهی به مرز تمرچین ایجادشده است. این در حالی است که سال گذشته نیز پنج سایت ثابت یکی از اپراتورها برای پوشش مرزی و مسیرهای منتهی به مرز به شبکه اپراتور اضافه‌شده بود. همچنین چهل‌ویک سایت در مسیرهای منتهی به مرز بهینه‌سازی شده‌اند.

جلیلی‌نژاد تصریح کرد: از سوی دیگر برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در مرز تمرچین، گروه‌ها و اکیپ‌های نگهداری و رفع خرابی نیز شبانه‌روزی برای بررسی وضعیت پایداری فیبر در مسیرهای منتهی به پیرانشهر و تمرچین مستقر شده‌اند.

بنابراین گزارش، تردد از مرز رسمی تمرچین برای اربعین سال جاری، شبانه‌روزی است و در بخش ایران مجتمع‌های خدماتی رفاهی و موکب برقرار است و در عراق نیز موکب‌هایی در مسیر مستقر هستند.

زائران می‌توانند از طریق مرز تمرچین خود را از حاج عمران، چومان، سوران، اربیل، سامرا و بغداد به کربلا و نجف برسانند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا