اخبار سایت

برای اپلای موفق چه نکاتی را رعایت کنیم؟



—————- رپرتاژ آگهی —————–

اپلای چیست؟

تفاوت اپلای و بورسیه چیست؟

چطور یک اپلای موفق داشته باشیم؟

سوالات بالا،  از رایج‌ترین پرسش‌های افراد درباره اپلای و فرایندهای آن است! تصمیم گرفتیم در این مقاله به آن پاسخ دهیم. حتماً تا انتها با ما همراه باشید.

 

اپلای چیست؟




اپلای در اصل فرآیند و مراحلی است که شما برای مهاجرت تحصیلی یا حتی شغلی طی می‌کنید.

این مراحل شامل دریافت پذیرش از دانشگاه موردنظر و دریافت ویزا است؛ یعنی ابتدا باید مدارک و رزومه خود را برای دانشگاه مدنظرتان بفرستید و بعد از اینکه مسئولین مربوطه و اساتید آن‌ها را بررسی و تایید کردند،  برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

 

نکات مهم برای اپلای تحصیلی موفق




اما باید چه نکاتی را رعایت کنیم تا فرآیند اپلای خود را تسریع کنیم؟

 

رزومه خود را تقویت کنید




سعی کنید قبل از اقدام برای پذیرش، رزومه خود را از سوابق خوب پر کنید تا توجه اساتید را جلب کنید.

منظورم این نیست که یک رزومه دروغین تحویل بدهید؛ سعی کنید در طول دوره دانشجویی خود، سعی کنید پروژه‌های تحقیقاتی مختلف انجام دهید تا برای رزومه خود چند انتخاب داشته باشید!

اگر پایان نامه‌ای دارید که می‌تواند به یک مقاله علمی تبدیل شود و یا برای ترجمه مقاله علمی خود به کمک نیاز دارید، می‌توانید روی کمک ترنسیس حساب کنید.

ترنسیس یک پلتفرم ترجمه تخصصی آنلاین است که تمام سرویس‌های ترجمه را با بهترین کیفیت و تضمین بازگشت وجه، به شما ارائه می‌دهد. از ترجمه مقاله گرفته تا پارافریز تخصصی متن.

کافیست به وب‌سایت آن‌ها سر بزنید و سفارش ترجمه تخصصی خود را ثبت کنید!

 

درباره دانشگاه تحقیق کنید




تضمین موفقیت شما بعد از فارغ‌التحصیلی تا حد زیادی به دانشگاهی که در آن ادامه تحصیل کرده‌اید، بستگی دارد.

رتبه جهانی QS دانشگاه موردنظر خود را جستجو کنید، می‌توانید به وب‌سایت خود دانشگاه سر زده و دوره‌های تحصیلی و مسیرهای شغلی پس از تحصیل آن را بررسی کنید.

می‌توانید از کسانی که قبلا تجربه تحصیل در دانشگاه‎های بین‌المللی را داشته‌اند سوال کنید.

 

مدارک خود را تکمیل کنید




نگارش مدارک اپلای از کارهای مهم است و گاهی افراد آن را کم‌ اهمیت می‌دانند. مهم‌ترین مدارکی که باید داشته باشید:

انگیزه‌نامه: شما باید اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود را در قالب انگیزه‌نامه ارائه دهید؛  چرا می‌خواهید در این دانشگاه تحصیل کنید و بعد از فارغ‌التحصیلی چه برنامه‌ای دارد.

استادی پلن: پاسخ‌های شما به افسر مهاجرت تحت عنوان مدرکی به اسم استادی پلن به سفارت ارسال می‌شود. در این مدرک به پرسش‌هایی مثل دلیل علاقه به تحصیل در این کشور، برنامه شما بعد از فارغ‌التحصیلی و قصد بازگشت و … پاسخ داده می‌شود.

توصیه‌نامه: این مدرک را باید یک فرد متخصص برای شما بنویسد، برای مثال استاد دانشگاه شما. در این توصیه نامه  استاد باید از مهارت‌های شما بنویسد و خواننده را قانع کند که شما یک انتخاب خوب هستید. هر گونه بزرگ‌نمایی و اغراق می‌تواند باعث رد توصیه نامه و شما شود.

رزومه: فکر نمی‌کنم نیاز به توضیح خاصی داشته باشد؛ در رزومه مهارت‌های شما، دستاوردها و سوابق خود را می‌آورید. این رزومه باید بر اساس استانداردهای دانشگاه موردنظر تنظیم شود پس حتماً قبل از نوشتن آن، دستورالعمل‌ها را بخوانید.

 

مدرک زبان خود را بگیرید




برای تحصیل در کشورهای خارجی به خصوص انگلیسی‌زبان باید مدرک زبان معتبر و بین‌المللی ارائه دهید. این مدرک بسته به دانشگاه و حتی کشورهای که انتخاب کرده‌اید متفاوت است اما معمولا این آزمون‌ها آیلتس، تافل و PTE است.

هر چه نمره بالاتری داشته باشید، طبیعتاً شانس پذیرش شما افزایش پیدا می‌کند اما تمام دانشگاه‌ها حداقل نمره‌ای که برای قبولی نیاز دارید را اعلام می‌کنند.

 

لیست مدارک رسمی




به جز مواردی که بالاتر اشاره کردیم، یک سری مدارک هم هست که در صورت نداشتن آن مراحل پذیرش شما طی نمی‌شود:

   – پاسپورت معتبر

   – بیانیه ای اهداف

   – توصیه نامه ها

   – امتحان ورودی

   – آزمون زبان

   – ریز نمرات و گواهی های تحصیلات قبل

   – اثبات تمکن مالی

 

سخن پایانی




امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد؛ اگر در مراحل اپلای تحصیلی به ترجمه و حتی ترجمه رسمی نیاز داشتید، می‌توانید روی کمک ترنسیس حساب کنید.

ترنسیس خدمات دانشجویی مثل ترجمه متون تخصصی، ترجمه رزومه، ترجمه انگیزه‌نامه، استخراج مقاله از پایان نامه، چاپ فوری مقاله در ژورنال‌های بین‌المللی را با بهترین کیفیت و تضمین بازگشت وجه به شما ارائه می‌دهد.

اگر سوالی دارید، حتماً در بخش کامنت‌ها بپرسید، مشتاقانه منتظر نظرات شما هستیم.

 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا