اخبار سایت

با دوست هوش مصنوعی خود در اینستاگرام گپ بزنید


این جدیدترین سرنخ مبنی بر این است که متا در حال کار بر روی انواع ابزارهای هوش مصنوعی است که به افراد امکان مکالمه می‌دهد. کاربردهای آینده ممکن است شامل امکان‌دادن به افراد برای صحبت با نسخه‌های هوش مصنوعی افراد مشهور یا با کسب‌و‌کارها باشد.

اما به نظر می‌رسد هدف این ابزار جدید آن است که به افراد امکان دهد با انتخاب شخصیت دوست هوش مصنوعی خود و سپس با گفت‌وگو با آن‌ها، بر بی‌حوصلگی یا تنهایی غلبه کنند.

این را الساندرو پالوتسی، پژوهشگر در زمینه اپلیکیشن (نرم‌افزار کاربردی)، می‌گوید که منابعی را در ویژگی‌های جدید در این اپلیکیشن پیدا کرده است. اینستاگرام از اظهارنظر در‌این‌باره خودداری کرده است – و این شرکت بر روی طیف وسیعی از ویژگی‌ها کار می‌کند که در واقع هرگز در نسخه عمومی برنامه ارائه نمی‌شوند.

«#اینستاگرام در حال کار بر روی قابلیت ایجاد یک دوست هوش مصنوعی است 
 

به نظر می‌رسد این کد نشان می‌دهد که افراد، جنسیت، سن و نژاد هوش مصنوعی خود را انتخاب خواهند کرد. سپس افراد از میان طیفی از ویژگی‌های شخصیتی مانند پرشور و اشتیاق یا شوخ، یک شخصیت را انتخاب می‌کنند.

سپس دوست هوش مصنوعی، نام و چهره‌ای دریافت می‌کند و کاربران می‌توانند از طریق ویژگی ارسال پیام‌های مستقیم اینستاگرام با آن‌ها چت کنند.

سایر پلتفرم‌های متا از‌جمله واتس‌اپ و مسنجر نیز ابزارهای مشابهی در دست اجرا دارند و سایر برنامه‌ها مانند اسنپ‌چت بر روی چت‌بات‌های هوش مصنوعی خود کار کرده‌اند که می‌توان مانند ارسال پیام به دوستان عادی، به آن‌ها پیام ارسال کرد.

متا ماه گذشته چت‌بات‌هایی را با تعداد زیادی شخصیت راه‌اندازی کرد. افراد مشهور، از‌جمله اسنوپ‌داگ و کندال جنر، حق استفاده از چهره خود را به چت‌بات‌ها دادند که می‌توان از طریق پلتفرم‌های مختلف پیام‌رسان متا با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

مارک زاکربرگ علنا گفت که متا در حال کار بر روی مجموعه‌ای از هوش مصنوعی‌های مختلف با اهداف متفاوت است که در مکالمات چت در دسترس خواهند بود. او اخیرا گفت که این شرکت «فکر نمی‌کند که ما لزوما وجود یک اَبَرهوش بزرگ را می‌خواهیم» و به‌جای آن، سامانه‌های هوش مصنوعی مختلفی را می‌سازد که بتوان در زمینه‌های مختلف با آن‌ها صحبت کرد.

به‌عنوان مثال، برخی از آن‌ها ممکن است برای کسب‌وکارها ساخته شوند تا یک هوش مصنوعی بتواند با افراد درباره مسائلی مانند بازپرداخت (خرید آنلاین پس‌داده‌شده) چت کند، یا اینکه سازندگان بتوانند سامانه‌های هوشمند مصنوعی بسازند که شخصیتشان را تقلید کند تا هواداران بتوانند با آن‌ها چت کنند. او گفت اما موارد دیگر ممکن است صرفا به‌عنوان دوست و برای صحبت کردن با آن‌ها باشند.

او در پادکستی با لکس فریدمن گفت: «مجموعه‌ای از موارد استفاده وجود دارد که به نظر من فقط سرگرم‌کننده‌اند.» «من فکر می‌کنم هوش مصنوعی‌هایی وجود خواهند داشت که من بتوانم برای آن‌ها جوک تعریف کنم، از‌این‌رو شما می‌توانید آن‌ها را در سربرگ و موضوع بحث چت با دوستان قرار دهید. من خیلی به این فکر می‌کنم، چرا که ما مثل یک شرکت اجتماعی هستیم.»

«منظورم این است که ما اساسا به روش‌های مختلف در حال کمک به ارتباط میان افراد هستیم. بخشی از چیزی که من در مورد آن هیجان‌زده‌ام، این است که شما چگونه می‌توانید این نوع هوش مصنوعی را فعال کنید تا ارتباط بین دو نفر یا بیشتر را تسهیل کند، آن‌ها را در یک چت گروهی قرار دهید، چت گروهی را جالب‌تر کنید، درباره هرچیزی که به آن علاقه دارید، ورزش، مد، چیزهای بی‌اهمیت.»

منبع: ایندیپندنت

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا