اخبار سایت

افزایش ۱۰ برابری سود مالی سامسونگ



این گزارش، رضایت خاطر سرمایه‌گذاران را جلب نکرد و باعث کاهش ۱.۳ درصدی ارزش سهام سامسونگ در معاملات روز جمعه شد که همسو با افت ۱.۱ درصدی بازار کره جنوبی بود. سرمایه‌گذاران منتظر اخباری درباره پیشرفت کسب و کار تراشه حافظه پیشرفته سامسونگ هستند که از رقیبانش، عقب مانده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این شرکت که بزرگترین سازنده تراشه حافظه و تلویزیون در جهان است، برآورد کرد سود عملیاتی ۶.۶ تریلیون وون (۴.۸۴ میلیارد دلار) در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس داشته که بسیار بالاتر از ۵.۷ تریلیون وون مورد تخمین شرکت مالی LSEG بود. این رقم، رشد ۹۳۱ درصدی در مقایسه با سود عملیاتی ۶۴۰ میلیارد وون در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد و بالاترین سود عملیاتی سامسونگ از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به این طرف است.

اما درآمد این شرکت ضعیف‌تر از حد انتظارات بوده و احتمالا ۱۱ درصد نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، رشد کرده و به ۷۱ تریلیون وون رسیده است. تخمین شرکت مالی LSEG از درآمد سامسونگ، ۷۲.۳ تریلیون وون بود.

گزارش مالی مفصل سامسونگ، در ۳۰ آوریل منتشر خواهد شد.

این عملکرد مطلوب در حالی روی داده که انتظار می‌رود واحد تراشه سامسونگ به عنوان بزرگترین واحد درآمدزایی این شرکت، نخستین سود سه ماهه در پنج فصل گذشته را گزارش دهد زیرا قیمت تراشه حافظه از افت شدیدی که در اواسط سال ۲۰۲۲ به دلیل سقوط تقاضا برای گجت‌ها داشت، رو به بهبود است.

بر اساس گزارش رویترز، زمین لرزه ۷.۲ ریشتری که چهارشنبه گذشته در تایوان روی داد، احتمالا عرضه نیمه‌رساناها را محدود خواهد کرد و تحلیلگران می‌گویند سامسونگ و اس کی هاینیکس احتمالا قیمت تراشه حافظه را بیشتر از آنچه برنامه‌ریزی کرده بودند، افزایش خواهند داد و درآمدهای این شرکت‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، تقویت خواهد شد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا