اخبار سایت

پلی اتیلن گلیکول در درمان یبوست


—————- رپرتاژ آگهی —————–

پلی اتیلن گلیکول در درمان یبوست  چه نقشی دارد؟ پی ای جی 3350 (PEG 3350) از دسته داروهایی به نام ملین ها است. PEG 3350 برای تسکین یبوست های گاه به گاه استفاده می شود وبا نرم شدن مدفوع و حفظ آب در روده عمل می کند. این ماده باعث می شود روده بزرگ منقبض شود و حرکت روده را سریعتر نماید. این دارو ممکن است 2 تا 4 روز طول بکشد تا اثر کند و باید با تجویز پزشک مصرف شود. اما شما تا چه حد با پلی اتیلن گلیکول و خواص آن آشنایی دارید؟ در ادامه بیشتر بخوانید:

پلی اتیلن گلیکول چیست؟
پلی اتیلن گلیکول یا PEG پلیمرهای پلی اتر خطی با جرم مولی کم (کمتر از 20000 گرم در مول) هستند که از مونومرهای اتیلن گلیکول (برای خرید مونو اتیلن گلیکول کلیک کنید) ساخته می شوند. خواص محلول در آب آنها را به محصولاتی تبدیل می کند که در تعداد زیادی از صنایع (پزشکی، آرایشی و بهداشتی) مورد استفاده قرار می گیرند. در زمینه پزشکی به آنها ماکروگل نیز می گویند.
همانطور که گفته شد PEG در بسیاری از بخش های صنعتی استفاده می شود. به عنوان مثال، به عنوان یک عامل ضخیم کننده یا ژل کننده در پایه بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی (صابون های مایع، کرم های مرطوب کننده، شامپوها) و محصولات پیراپزشکی (ژل های هیدروالکلی، روان کننده ها) استفاده می شود. همچنین به عنوان یک حلال در جوهرهای چاپ یا برای ساخت توپ های رنگی، ضد یخ یا به عنوان یک افزودنی غذایی استفاده می شود.
پلی اتیلن گلیکول از دسته ی خانواده ی گلیکول ها است. برخی دیگر از گلیکول های پر کاربرد در صنعت عبارتند از بوتیل گلیکول ، پروپیلن گلیکول، بوتیل گلیکول استات، بوتیل دی گلیکول و… اغلب گلیکول ها خواص صنعتی دارند اما برخی دیگر مانند بوتیلن گلیکول، پروپیلن گلیکول و پلی اتیلن گلیکول خواص درمانی- آرایشی و شاید خوراکی نیز داشته باشند.
PEG در کد های مختلفی در بازار موجود است. هر کدام از این کد ها خواص متفاوتی را به پی ای جی می دهد. توجه نمایید که این ترکیب در انواع مایع و جامد نیز موجود است. پی ای جی های با کد کمتر از 500 مایع هستند.
 

پی ای جی یک امولسیون کننده در گروه آنتی فوم ها قرار می گیرد. هیچ بو، رنگ و مزه ای ندارد.
منبع:
https://ressourcessante.salutbonjour.ca/
 
بررسی بیشتر علل یبوست
یبوست یک شکایت رایج در بین افراد است. در 90 تا 95 درصد از افراد، یبوست عملکردی است، به این معنی که هیچ مدرک عینی از یک بیماری زمینه ای وجود ندارد.
یبوست می تواند به دلیل یادگیری اجابت مزاج در توالت (بیشتر در کودکان)، تغییر رژیم غذایی، استرس، آسیب شناسی دستگاه گوارش یا سلیاک و غیره باشد.
سایر علل نادر یبوست عبارتند از شرایط عصبی، کم کاری تیروئید، فیبروز پلی کیستیک، ناهنجاری ساختاری روده (بیماری هیرشپرونگ)، داروهای ایتروژنیک ناشی از دارو (با آنتی اسیدها، مواد افیونی، ضد افسردگی ها، ضد تشنج ها، ضد نئوپلاستیک ها).

انواع دارو ها در درمان یبوست
داروهایی که در درمان یبوست نشان داده شده‌اند متعدد هستند و عمدتاً به ملین‌های اسمزی (ماکروگل، لاکتولوز، لاکتیتول، سوربیتول، پنتااریتریتول)، ملین‌های روان‌کننده (روغن پارافین)، ملین‌های بالاست (پسیلیوم همی سلولز، صمغ استرکولیا، محرک‌کننده، ایسپاگولکس) طبقه‌بندی می‌شوند. تامارین، بیزاکودیل، دوکوزات سدیم، منیزیا)، و ملین های رکتوم (گلیسیرین، دوکوزات سدیم، سیترات سدیم و لوریل سولفواستات + سوربیتول، بی کربنات سدیم + تارتارات اسید پتاسیم) تقسیم بندی می شوند.
 

PEG 3500 و PEG 4000 پلیمرهای محلول با وزن مولکولی بالا، غیر قابل جذب و غیر متابولیزه شده هستند که با آب موجود در روده پیوندهای هیدروژنی تشکیل می دهند.
منبع:
https://www.doccheck.com/

اما آیا برای سلامتی خطرناک است؟
PEG به عنوان یک افزودنی غذایی با کد E1521 موجود می باشد. این ماده معمولاً تأثیری بر سلامت انسان ندارد. PEG در شیرین کننده ها و مکمل های غذایی مجاز است. هیچ گونه منع مصرفی برای استفاده از آن وجود ندارد و هیچ آلرژی شناخته شده ای از این ماده گزارش نشده است. با این حال افراد نباید به صورت خودسرانه دارو های ملین حاوی این ماده را مصرف نمایند.
اگر در صنعت آرایشی و دارویی-غذایی فعال هستید برای خرید پلی اتیلن گلیکول با شیمیایی تهران همراه باشید.
تلفن تماس: 02191006570

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا