فناوری اطلاعات

فروش آیفون ۱۲ در فرانسه متوقف می‌شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بارو در مصاحبه‌ای با نشریه لو پاریزین گفته بود، پس از انجام تست‌هایی که نشان داد نرخ جذب ویژه (SAR) آیفون ۱۲ اندکی بالاتر از حد قانونی تعیین شده است، سازمان ANFR، ناظر انتشار اشعه‌ها در فرانسه، تصمیم خود را برای ممنوعیت فروش این دستگاه به اپل اعلام کرد.

به گفته بارو یک آپدیت نرم افزاری برای اصلاح چالش انتشار اشعه‌ها مرتبط با موبایل کافی است.

او در این باره افزود: پیش بینی می‌شود اپل طی ۲ هفته پاسخی در این باره فراهم کند. اگر اقدامی در این باره انجام ندهد، من آماده ام تا دستور فراخوان برای جمع آوری تمام آیفون‌های مورد استفاده را، صادر کنم. قانون برای همه از جمله شرکت‌های بزرگ فناوری یکسان است.

اتحادیه اروپا محدودیت ایمنی برای مقدار SAR تعیین کرده است که با قرار گرفتن در معرض موبایل مرتبط است. طبق تحقیقات علمی این اشعه‌ها ریسک ابتلاء به انواع سرطان را افزایش می‌دهد.

ناظر فرانسوی اکنون باید یافته‌های خود را به رگولاتورهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه کند. به گفته بارو در واقعیت این تصمیم تأثیر وسیعی بر بازار خواهد داشت.

آیفون ۱۲ از ۲۰۲۰ میلادی وارد بازار شده است.

در سال ۲۰۲۰ میلادی فرانسه قوانینی وضع کرد که خرده فروشان را موظف می‌کند میزان اشعه‌هایی که یک محصول منتشر می‌کند را روی بسته بندی محصولات مختلف از جمله موبایل، تبلت و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی ثبت کنند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا