اخبار سایت

فرکانس‌های نسل پنجم اینترنت به اپراتورها واگذار می‌شوند



عیسی زارع پور در حاشیه همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران در جمع خبرنگاران، درباره چرایی عدم توسعه نسل پنجم اینترنت در کشور اظهار کرد: درحال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد از کشور باید بیشتر شده باشد که نقاط شهری تحت پوشش نسل چهارم و چهارم و نیم هم هستند و در روستاها هم نزدیک به ۹۳ درصد به نسل سوم و چهارم اینترنت دسترسی دارند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی افزود: نسل پنجم اما متناسب با چیزی که باید باشد، پیش نرفته است و دلایل مختلفی هم دارد که یکی از آن تامین تجهیزات برای اپراتورهاست که کمی با مشکل رو به رو بوده است. از سوی دیگر مدل اقتصادی شبکه به صورتی نیست که اپراتور سرمایه گذاری کند و در حال حاضر ما کار می کنیم. همچنین زیرساخت کشور هم برای استفاده از نسل پنجم آماده نبود و بی تی اس‌های نسل پنجم حتما باید از طریق فیبر نوری متصل شوند و شبکه فیبر نوری در شهرها هم کامل نبوده است. ان‌شاالله با اجرای پروژه فیبر نوری برای نسل پنجم هم آماده خواهیم شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تکلیف فرکانس‌های نسل پنجم اینترنت و علت تاخیر در واگذاری آن به اپراتورها تصریح کرد: دو الی سه محدوده فرکانسی هست که فرکانس طلایی برای نسل پنجم محسوب می‌شوند، در حال حاضر در آستانه واگذاری یکی از آن‌ها (۳۷۰۰_۳۸۰۰) هستیم و به زودی اعلام عمومی خواهد شد و واگذاری و مزایده آنها در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شده، بنابراین به زودی ان‌شاالله شاهد واگذاری آنها به اپراتورها خواهیم بود.

زارع پور گفت: درباره سایر فرکانس‌ها در حال آماده‌سازی آنهایی هستیم که در اختیار ما قرار دارد و در حال مذاکره درباره سایر آنها هستیم که در اختیار دستگاه‌های دیگر است تا بتوانیم برای عموم مردم دسترسی به  آنها را امکان پذیر کنیم.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا