اخبار سایت

سیستم حمل و نقل فوق سریع هایپرلوپ چیست؟



شرکت «HyperloopTT» دهه گذشته را روی یک سیستم حمل و نقل کپسولی فوق سریع کار کرده است و قصد دارد تحولی در حمل و نقل مسافر و بار ایجاد کند. جدیدترین محصول این شرکت، یک سیستم حمل و نقل اکسپرس کاملا خودکار است که از لوله‌های خلاء، کپسول‌های معلق، تسمه‌های نقاله و درهای الکتریکی برای بارگیری و تخلیه بار تشکیل شده است. 

به گفته هایپرلوپ ترانسپورتیشن، این سیستم حمل و نقلی سریع‌تر، پایدارتر و مقرون به صرفه‌تر از حمل و نقل هوایی یا جاده‌ای را وعده می‌دهد. این شرکت برای طراحی این محصول با یک شرکت طراحی بریتانیایی به اسم Tangerine همکاری کرده است و سیستم حمل و نقل کالای هایپرلوپ چهار هدف اصلی را در این همکاری در نظر داشته است: اغام با زیرساخت‌های دقیق پیشین، به حداکثر رساندن حجم بار داخل کپسول‌ها، امکان بارگیری محموله به سریع‌ترین شکل ممکن و اطمینان از انعطاف کافی سیستم برای انطباق با خواسته‌های گوناگون مشتریان. 

به گزارش ایتنا از همشهری آنلاین، سیستم اکسپرس، کانتینرهای هوایی کوچکتر حمل بار را از طریق درهای جانبی کپسول در خود جای می‌دهد. کپسول‌های اکسپرس بارگیری‌شده از طریق لوله‌های خلاء هایپرلوپ حرکت می‌کنند و پس از رسیدن به ترمینال، از طریق درهای بارگیری و تخلیه پلکانی با نوار نقاله‌های رولربال، به طور خودکار و هم‌زمان بارگیری و تخلیه می‌شوند. 

دو شرکت در طراحی این سیستم حمل و نقل، کف کپسول را پایین آورده‌اند تا حجم را به حداکثر برسانند و کانتینرهای بار هوایی استاندارد را در آن جا بدهند. این شرکت می‌گوید یک در کشویی در فضای داخلی کپسول، فضای قابل استفاده را بزرگتر می‌کند. 

آندرس د لئون، مدیرعامل هایپرلوپ ترانسپورتیشن می‌گوید: «حمل و نقل سریع هایپرلوپ نحوه حمل و نقل کالاها در سطح جهان را تغییر خواهد داد. با ترکیب نوآوری‌های کلیدی مانند سیستم‌های بارگیری سریع خودکار، حداکثر ظرفیت حمل بار و پیکربندی‌های انعطاف‌پذیر، ما یک طرح هایپرلوپ بهینه‌سازی شده برای حمل بار با سرعت‌های فوق‌العاده زیاد و با نرخ‌های ارزان‌تر از آنچه در حال حاضر توسط حمل و نقل هوایی و جاده‌ای ارائه می‌شود، توسعه داده‌ایم. این سیستم، کارایی، پایداری و انعطاف‌پذیری در زنجیره تامین کالا در سراسر جهان را افزایش می‌دهد.»

طرح هایپرلوپ ترانسپورتیشن خواستار ادغام سیستم حمل و نقل سریع در زیرساخت‌های مسافربری است. سیستم مسافربری به کپسول‌های بدنه‌شکل مشابهی متکی است که با سرعت ۱۲۲۳ کیلومتر بر ساعت از طریق یک سیستم مگ‌لِو (Maglev) یا قطار مغناطیسی که  داخل لوله‌های خلاء کم‌فشار کار می‌کند، پرتاب می‌شوند. مسافران با کمک درهای خودکار «DockLock» که به کپسول‌ها متصل می‌شوند، در پایانه‌ها سوار و پیاده می‌شوند تا از اختلال در فشار جلوگیری شود.

در ماه مه، شرکت هایپرلوپ و شرکای آن ۸۵۳.۵ میلیون دلار آمریکا از بودجه اتحادیه اروپا برای ساخت یک هایپرلوپ تجاری در ایتالیا دریافت کرد.

این ویدیوی ۳۰ ثانیه‌ای نشان می‌دهد که سیستم حمل و نقل هایپرلوپ چه شکلی است:

 

 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا