اخبار سایت

شکایت مدیران سابق ایکس علیه ایلان ماسک



شکایت مذکور در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ثبت شده و جدیدترین تحول در مجموعه چالش های حقوقی پیش روی ماسک پس از خرید توییتر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی است. دیگر شاکیان این پرونده ند سگال، مدیر ارشد مالی سابق توییتر، ویجایا گاد مدیر ارشد حقوقی و شان اجت مشاور عمومی سابق این شبکه اجتماعی هستند.

به گزارش ایتنا از مهر، مدیران ارشد سابق اعلام کرده اند چند دقیقه پس از آنکه ایلان ماسک کنترل توییتر را برعهده گرفت آنها را اخراج و به اشتباه به سوءرفتار متهم کرد. همچنین پس از آنکه آنها از ماسک برای سعی در انکار پیشنهادش برای خرید شرکت، شکایت کردند، وی آنها را مجبور به خروج از شرکت کرد.

ماسک از پرداخت دستمزدی که از قبل خرید شرکت به مدیران ارشد وعده داده شده بود، خودداری کرد. شاکیان مدعی هستند هر کدام دستمزد یک سال و سهام هایی به ارزش صدهاهزار دلار از شرکت طلب دارند. در این شکایت ۳۹ صفحه ای آمده است: این روش ایلان ماسک است او پولی که به مردم بدهکار است را پس نمی دهد و آنها را وادار به شکایت می کند.

ایکس هم اکنون با دو شکایت دسته جمعی از سوی کارمندانی روبرو است که پس از خرید شرکت توسط ماسک اخراج شده اند و مدعی دریافت حداقل ۵۰۰ میلیون دلار دستمزد پرداخت نشده هستند. علاوه بر این موارد ۶ مدیر ارشد سابق شرکت نیز ادعاهای مشابهی را مطرح کرده اند، هرچند ایکس هرگونه اشتباهی را انکار کرده است.

این شرکت همچنین برای عدم پرداخت هزینه ها به شرکت روابط عمومی، فروشندگان، مشاوران و موجران سابق با شکایت هایی روبرو است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا