فناوری های نوین

پرداخت ۵ درصد از درآمد فروش محصول جدید به پژوهشگران موسسه رازی



پرداخت ۵ درصد از درآمد فروش محصول جدید به پژوهشگران موسسه رازی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از موسسه رازی، علی اسحاقی در خصوص تصویب طرح اختصاص درصدی از درآمد حاصل از فروش محصول به گروه تحقیقاتی در موسسه رازی گفت: تهیه و تدوین دستورالعمل پرداخت حق مالکیت فکری و انتقال دستاوردهای حاصل از تولید محصول جدید و ایجاد فناوری و دانش فنی جدید، از برنامه های مهم موسسه و از مدت ها پیش در دستور کار بود که با پیگیری های به عمل آمده از سوی دبیرخانه هیات امنای موسسه رازی، این مهم پس از طرح و تصویب در جلسات کارشناسی و کمیسیون دائمی موسسه رازی، اسفندماه سال ۱۴۰۲ در سی و نهمین اجلاس هیئت امنای موسسه مطرح و تصویب شد.

وی افزود: این اقدام با هدف ارج نهادن، ایجاد و ارتقا انگیزه، تشویق و ترغیب محققان و پرسنل موسسه به فعالیت های علمی و تحقیقاتی، آموزشی، پشتیبانی کارکنان موسسه، تولید محصول جدید و در نهایت افزایش درآمد اختصاصی انجام شد و با پیگیری های مستمر به ثمر نشست.

رئیس موسسه رازی یادآور شد: با اجرای این دستورالعمل، امکان برخورداری از پنج درصد درآمد حاصل از فروش محصول جدید با «امکان توزیع ۷۰ درصد مجری و همکاران و ۳۰ درصد سایر همکاران پشتیبانی» ایجاد شده است.

اسحاقی، با بیان این که موسسه رازی به عنوان مرکزی تحقیقاتی – تولیدی که تمام بیش از ۸۵ محصول آن حاصل فعالیت های پژوهشی محققان همین مجموعه است و از مراکز مهم تولید واکسن و فراورده های پزشکی و دامپزشکی کشور محسوب می شود، گفت: این اقدام می تواند در ارتقای انگیزه محققان وگروه های تحقیقاتی موسسه تاثیری به سزا بگذارد.

وی ضمن تبریک به کلیه محققان در ایجاد این دستاورد بزرگ، اظهار امیدواری کرد با اهتمام و همکاری هر چه بیشتر، گامی موثر در پیشبرد اهداف موسسه در رقابت پذیری محصول و دستیابی به محصولات جدید مورد نیاز کشور برداشته شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا