اخبار سایت

افزایش ۱۲ برابری میانگین دریافتی سربازان طی ۳ سال گذشته



ابراهیم عزیزی امروز، ۴ مهرماه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز سرباز ضمن تبریک این روز به تمامی سربازان وطن در این رابطه اظهار کرد: حقوق سربازان تا قبل از ورود مجلس به اصلاح وضعیت، ۴۵۰ هزار تومان بود اما با پیگیری‌های انجام شده در قریب به ۳ سال گذشته، میانگین دریافتی سربازان حدودا ۱۲ برابر شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با نگاه مثبت مجلس در سال‌های اخیر، میزان دریافتی سربازان متاهل نیز به حداقل دریافتی کارمندان رسیده است.

وی بیان کرد:  به‌روزرسانی قوانین بر اساس نیاز و شرایط کشور منجر به بهبود شرایط اجتماعی و اجرایی می‌شود، چنانکه توجه به معیشت سربازان سبب شد، از بسیاری آسیب‌ها در این عرصه جلوگیری کرد.

 عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس یازدهم ادامه داد: ما در کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم با عزم و اراده جدی موضوع ارتقای معیشت و حقوق سربازان را دنبال کردیم که در نهایت با رای قاطع نمایندگان، این اتفاق خوشایند رقم خورد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح قانون نظام وظیفه پس از گذشته ۴ دهه در اولویت اقدامات تقنینی مجلس یازدهم قرار گرفت، ادامه داد: در کنار افزایش حقوق سربازان، ایجاد و استمرار کسورات ویژه برای مشمولان متاهل و…، اصلاح شرایط معافیت و گسترش دامنه مشمولان به دانشجویان خارج از کشور نیز از اقدامات موثر نمایندگان در پاسخ به مطالبه بخشی از جامعه برای اصلاح قانون نظام وظیفه بود که در مجلس یازدهم به بهترین شکل ممکن پاسخ گرفت.

انتهای پیام

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع خبر

دکمه بازگشت به بالا