اخبار سایت

دنیای فناوری در سوگ سوزان وویجیتسکی موسس یوتیوب



خانم سوزان وویجیتسکی که به مدت یک دهه مدیریت یوتیوب را بر عهده داشت، چند روز پیش و در سن 56 سالگی و پس از دو سال دست و پنج نرم کردن با بیماری سرطان ریه، درگذشت.

به گزارش ایتنا، وویجیتسکی زمانی که لری پیج و سرگئی برین موسسین گوگل در حال راه‌اندازی این شرکت بودند، گاراژ خانه خود را به آنها اجاره داد، و بعد از آن به عنوان یکی از 20 کارمند اول شرکت تبدیل شد.

وی سال 2014 نقش مدیر اجرایی YouTube را برعهده گرفت، و سال گذشته از سمت خود کناره گیری کرد.

بعد از در گذشت وی و هنگامی که همسرش دنیس تروپر و نیز ساندار پیچای مدیرعامل گوگل، جمعه شب این خبر را منتشر کردند، موجی از همدردی در میان همکاران، دوستان و همسالان وویچیکی شروع شد و آنها به ارسال خاطرات و تأملات خود پرداختند.

برخی از پست‌های آنها را در زیر می‌خوانید:

— ساندار پیچای (مدیر عامل گوگل):

از اتفاق از دست دادن دوست عزیزم س.زان وویچیکی بعد از دو سال زندگی با سرطان به اندازه باورنکردنی غمگین هستم. او مانند هر کس دیگری هسته اصلی تاریخ گوگل است و تصور دنیا بدون او سخت است. او یک رهبر و دوست باورنکردنی بود که ویژگی فوق‌العاده‌ای داشت.

– مارک بنیوف(مؤسس و مدیرعامل Salesforce):

با تأثیر عمیق نسبت به دوست عزیزم که عضو هیئت مدیره Salesforce بود، سوزان وویچیکی. سوزان یک پیشگام در صنعت، یک مادر نمونه و یک دوست گرامی بود. ما بسیاری از رویدادهای خانوادگی سرگرم‌کننده و برنامه‌های زیبا را برای جشن گرفتن موفقیت باورنکردنی او به اشتراک گذاشتیم.

– تیم کوک (مدیر عامل اپل):

از شنیدن خبر درگذشت سوزان وویچیکی اندوهگین شدم. او یکی از رویاپردازان سیلیکون ولی بود و بسیاری دلتنگ او خواهند شد. باشد که او در آرامش باشد.

– نیل موهان (مدیر عامل یوتیوب):

امروز ما در یوتیوب، یک هم تیمی، مربی و دوست، را از دست دادیم. من این شانس را داشتم که به مدت 17 سال سوزان را ملاقات کنم، زمانی که او معمار خرید DoubleClick بود. میراث او در هر چیزی که او در گوگل و یوتیوب لمس کرد زنده است 

– ملیندا فرنچ گیتس:

سوزان وویچیکی قالب‌ها را شکست. او یک رهبر رویایی بود که دروازه‌ها را برای بسیاری از زنان جوانی که ردپای او را دنبال کرده‌اند باز می‌گذاشت، او یک الگو برای افرادی با هر پیشینه‌ای است که رویای شغلی در فناوری به همان اندازه معنادار و تأثیرگذار او را در سر می‌پرورانند…

 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا