فناوری های نوین

پیشتازی هوش مصنوعی در نمایشگاه محصولات مصرفی CES



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، این رویداد صنعت فناوری در هفته جاری ادامه می یابد و تخمین زده می شود حدود ۱۳۰ هزار نفر در آن شرکت کنند و بیش از ۴ هزار شرکت در این رویداد محصولاتشان را به نمایش بگذارند.

CES بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان است که در مساحتی معادل ۴۳ زمین فوتبال آمریکا از ۹ تا ۱۲ ژانویه برگزار می شود. مهمترین موضوع نمایشگاه امسال نیز هوش مصنوعی است که در حوزه های مختلف از جمله خدمات درمانی، فناوری، گفتاری و حرکتی و غیره به کار گرفته شده است.

یکی از شرکت هایی که در CES ۲۰۲۴ شرکت کرده «نورالوجیکس» نام دارد و به کاربر اجازه می دهد با گرفتن یک فیلم سلفی ۳۰ ثانیه از خود و استفاده از هوش مصنوعی داده های سلامتی خود را از اینکه پوستش چقدر پیر شده تا سلامت کلی بدن و احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت را بسنجد.

یکی دیگر از محصولاتی که در این نمایشگاه ارائه شده، فناوری گفتاری باکمک هوش مصنوعی است. استارت آپ هوش مصنوعی Coreod Space نخستین کلاه ایمنی روانشناس فضایی را ابداع کرده است که فضانوردان در سفر به مریخ می توانند از آن استفاده کنند.

الیز جابز مدیر ارشد اجرایی و بنیانگذار این شرکت می گوید: هوش مصنوعی اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در در جه اول ما با فضانوردان سروکار داریم و هوش مصنوعی می تواند داده ها را جمع آوری کند. مهمترین و اصلی ترین گام ما آماده سازی یک هوش مصنوعی به عنوان روانشناس برای فضانوردانی است که به مریخ سفر می کنند.

شرکت Coreod Space  در حوزه سلامت روانی الکترونیک فعال است و تراپی های دیجیتال را براساس تحقیقات انجام شده در آزمایشگاه نوروسایکولوژی فضایی(LIRNAS) ارایه می کند.

البته در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی فقط گجت های مرتبط با هوش مصنوعی عرضه نمی شوند. تاکسی ها پرنده، اسکوترهای تاشو و خودروهای برقی نیز در این مراسم نمایش داده می شوند.

نوآوری در بخش تلویزیون ها نیز در نمایشگاه CES امسال نیز با عرضه تلویزیون های تاشو و غیره که فناوری مشابه موبایل هوشمند را دارند، توجهات را به خود جلب خواهد کرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا