فناوری اطلاعات

پاسخ وزیر ارتباطات به دغدغه نمایندگان درباره حفظ اطلاعات مردم



وزیر ارتباطات در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، دغدغه‌ها و مسائل مطرح شده توسط نمایندگان مردم را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در دیدار اعضای کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات و پروژه‌های مختلف این وزارتخانه در دولت سیزدهم، اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، توسعه صنعت فضایی، توسعه ارتباطات روستایی و حمایت از پیام رسان‌های داخلی از اولویت‌های برنامه‌های دولت در این دوره است.

وزیر ارتباطات به ارائه ۳۰۰۰ خدمت توسط دستگاه‌های دولتی در پنجره واحد خدمات اشاره کرد و گفت: با الکترونیکی و هوشمند شدن خدمات مردم از طریق یک کانال می‌توانند با تمام دولت در ارتباط باشند.

زارع پور به فعالیت پیام رسان‌های داخلی و توسعه آنان اشاره کرد و گفت: در برنامه داریم که با حمایت از پیام رسان‌های داخلی بتوانند بهترین خدمات را به مردم عزیز ارائه دهند و بتوانند مورد اقبال کاربران خارجی هم قرار گیرند.

وزیر ارتباطات به فعالیت‌های حوزه فضایی نیز اشاره ای کرد و خبر داد: در سال جاری پرتاب‌هایی را در برنامه خود داریم و امسال ان‌شاء‌الله سال پرباری برای صنعت فضایی کشور خواهد بود.

وی درباره دغدغه نمایندگان در حوزه حفظ داده‌های مردم در پلتفرم‌های داخلی نیز افزود: لایحه حفاظت از داده‌های کاربران در فضای مجازی در وزارت ارتباطات نهایی شده است و به زودی پس از بررسی در دولت به مجلس فرستاده خواهد شد که با تصویب نهایی این لایحه نگرانی مردم در این حوزه نیز رفع می‌شود.

مصطفی طاهری – رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این جلسه به موضوعات توسعه ارتباطات روستایی، اجرای دقیق  قانون داده و اطلاعات ملی، لایحه حفظ داده‌های شخصی مردم و دولت هوشمند به‌عنوان مطالبات مورد پیگیری این کمیسیون اشاره کرد.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز موضوعاتی را مانند تسریع در شبکه‌ ملی‌اطلاعات، توسعه ارتباطات ثابت، توسعه آموزش‌های مجازی، تامین امنیت اطلاعات مردم در پیام رسان‌های داخلی و توسعه و افزایش کیفیت ارتباطات روستایی را مطرح کردند. همچنین تعدادی از مدیران شرکت‌های و سازمان‌های تابعه وزارت ارتباطات نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه کاری خود ارائه کردند.

انتهای پیام

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا