فناوری های نوین

ویرجین گالاکتیک ۴ فضانورد به مدار زمین برد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، این نقطه عطفی برای شرکت ویرجین گالاکتیک به حساب می آید که بلندپروازی های زیادی دارد.

این ماموریت از بندرفضایی آمریکا در نیومکزیکو و در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه به وقت گرینوویچ انجام شد و ۵۸ دقیقه بعد به فضای زیر مدار زمین رسید.

هواپیمای فضایی چند دقیقه پس از شناور ماندن در ارتفاع ۸۵.۱ کیلومتری زمین، به بندر فضایی بازگشت و در ساعت ۱۵:۴۲ دقیقه به وقت گرینویچ فرود آمد.

مشتریان این ماموریت نیروی هوایی ایتالیا و شورای ملی تحقیقات این کشور بودند که در سال ۲۰۱۹ میلادی این سفر را برای انجام تحقیقات در مدار زمین رزرو کردند.

به نوشته پرس اسوسیشنز، علاوه بر ۳ فضانورد ایتالیایی کولین بنت فضانورد ویرجین گالاکتیک ماموریت را رهبری می کرد. حدود ۱۵ دقیقه بعد و پس از انجام ۱۳ آزمایش علمی ۴ سرنشین هواپیمای فضایی به سلامت روی زمین فرود آمدند.

یکی از فضانوردان یک لباس مخصوص پوشیده بود که داده های بیومتریک و واکنش های فیزلوژیکی را رصد می کرد. فضانورد دیگر آزمایشی با حسگرهای ردیاب ضربان قلب، عملکرد مغز و پارامترهای دیگر در گرانش اندک انجام داد.

فضانورد سوم نیز رفتار ترکیب خاصی از مایعات و جامدات در این محیط را ارزیابی کرد.

کل ماموریت مذکور Galactic01 نام گرفته که حدود ۹۰ دقیقه طول کشید. شرکت ویرجین گالاکتیک تصمیم دارد به تدریج مشتریان را در ازای دریافت وجه به فضا ببرد و اعلام کرده در ۱۰ سال گذشته حدود ۸۰۰ بلیت فروخته است.

این ماموریت یک ماه پس از آن انجام شد که ریچارد برانسون اعلام کرد فعالیت شرکت ویرجین اوربیت متوقف شده است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا