فناوری های نوین

هند در حال ساخت نسل بعدی ایستگاه‌های شارژ خودرو



به گزارش خبرگزاری مهر، استارت‌ لاگ‌ناین متریالز (Log۹ Materials) که در حوزه باتری‌های نانویی فعالیت دارد به تازگی با شرکت ترینیتی کلین‌تک (Trinity CleanTech) وارد همکاری مشترک شده است. این همکاری به منظور افزایش استفاده از خودروهای الکتریکی (EV) در هند انجام می‌شود و ایجاد شبکه شارژ قابل تبادل یکی از اهداف این دو شرکت است.

ترینیتی کلین‌تک قصد دارد تا پایان سال مالی بعدی، ۲۰۰۰ ایستگاه شارژ عمومی را تحت نام تجاری “Thunder+” در سراسر هند مستقر کند. این دو شرکت به دنبال استقرار ایستگاه‌های شارژ نوع شش هستند که از آن به عنوان استاندارد نسل بعدی شارژ خودرو نام برده می‌شود.

پلتفرم Thunder به سادگی با فناوری Instacharge لاگ‌ناین متریالز ترکیب می‌شود. این شرکت‌ها به دنبال رسیدن به استاندارد BCA Lev DC هستند که یک فناوری ایمن برای شارژ خودرو است.

شرکت لاگ‌ناین یکی از توسعه دهندگان پیل سوختی مبتنی بر آلومینیوم است. این پیل سوختی آلومینیوم، پتانسیل ایجاد تحول در حوزه انرژی‌های پاک را دارد و می‌تواند در بخش حمل‌ونقل و خودروهای الکتریکی انقلابی ایجاد کند.

این پیل سوختی همانند پیل‌های سوختی هیدروژنی است اما از آن‌ها ایمن‌تر و اقتصادی‌تر بوده و در عین حال مقیاس‌پذیر نیز است. از ابتدای سال ۲۰۱۵ شرکت لاگ ‌ناین ‌متریالز با استفاده از فناوری گرافن در حال حل چالش‌های مختلفی است. هر چند در اوایل آغاز به کار این شرکت، نمونه‌ اولیه محصول با کاربردهای مختلف ساخته شده بود اما اخیرا این استارت‌آپ دامنه کاربرد محصول خود را تنها به دو بخش انرژی و فیلتراسیون محدود کرده است.

شرکت لاگ‌ناین روی محصولات زیست‌سازگار دیگری نیز کار می‌کند. برای مثال، این شرکت روی دستگاه تصفیه آب غیرالکتریکی مبتنی بر گرافن در حال کار است.

این شرکت در محصولات خود از گرافن استفاده کرده و تاکنون ۱۶ پتنت را به ثبت رسانده است. این باتری‌ها ضمن به حداقل رساندن نشت جریان، انرژی و چگالی توان بسیار بالایی را ارائه می‌دهند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا