فناوری های نوین

همکاری معاونت علمی و دانشگاه تهران در توسعه فناوری



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، این توافقنامه با هدف همکاری در پیشبرد برنامه‌های توسعه دانش بنیان در دانشگاه تهران با حضور دکتر میثم فرج اللهی، رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و دکتر فکور، معاون پژوهشی دانشگاه بین معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و دانشگاه تهران منعقد شد.

موضوع این توافقنامه حمایت از ایفای نقش موثر دانشگاه در «دستیابی به مرجعیت علمی، توسعه علمی و دستاوردهای علمی فاخر، توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان و فناورانه، جذب نخبگان و توسعه زیر ساخت آزمایشگاهی و پارک علم و فناوری» است.

طی این موافقت نامه، معاونت علمی متعهد شده است حمایت از فعالیت‌ها و برنامه‌های تحول آفرین در دانشگاه را در چهار محور «مرجعیت علمی» «زیست بوم فناوری» (حمایت از طرح‌های فناورانه و زیرساخت‌های آزمایشگاهی در دانشگاه)، «زیست‌بوم کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان» و «اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و حمایت از نخبگان» در قالب برنامه‌های مشخص به انجام رساند.

در بحث حمایت از مرجعیت علمی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از پژوهشگران پسادکتری برای انجام پژوهش‌های مسئله محور و تحول‌آفرین توسط بنیاد ملی علم در قالب برنامه مشترک دانشگاه با بنیاد ملی علم و بنیاد نخبگان حمایت خواهد کرد. همچنین در بخش حمایت از زیست‌بوم فناوری، پروژه‌های توسعه فناوری (محصول/ خدمت بار اول)، پروژه‌های پژوهشی دانشگاه با صنایع و شرکت‌های بزرگ و راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه عضو شبکه آزمایشگاهی (در چهارچوب مورد تایید شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی) مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا