فناوری اطلاعات

همکاری با معاونت علمی برای رفع موانع پذیرش دانش‌بنیان‌ها در بورس



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مجید عشقی در آیین افتتاحیه رویداد تامین مالی فینوتکس، با ابراز امیدواری از اینکه این رویداد باعث شود تا اکوسیستم فناوری و دانش‌بنیان کشور نقش واقعی خود را در فضای اقتصادی پیدا کنند، گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده اکوسیستم نوآوری بازار سرمایه است که می‌تواند سهم زیادی در توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیانی داشته باشد.

وی با اشاره با خدمات بورس به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت؛ در سال‌های گذشته برای تامین مالی شرکت‌های و پذیرش آنها در بورس اقداماتی صورت گرفته و درحال حاضر ۷۰ شرکت در فرابورس پذیرفته شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم اقدامات انجام شده برای پذیرش دانش‌بنیان‌ها در بورس موانعی برای آنها وجود دارد، گفت: تاکنون ضوابط پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس سخت‌گیرانه بوده است در حالیکه شرکت‌های دانش بنیان در اکثر مواقع برای پذیرش در بورس از نام دانش‌بنیان برای شرکت خود صرف نظر می‌کردند چرا که شرکت‌های غیر دانش‌بنیان با سهولت بیشتری به بورس وارد می‌شدند ولی دانش‌بنیان‌ها باید از موانع بیشتری عبور می‌کردند.

رئیس سازمان بورس گفت: برای رفع این چالش‌ها تفاهم نامه ای با معاونت علمی به منظور ایجاد تغییرات در دستورالعمل پذیرش دانش‌بنیان‌ها در بورس منعقد کردیم.

به گفته وی پیشنهاد نهایی در این زمینه به زودی به هیات امنا ارائه می شود.

عشقی با تاکید بر اینکه در صدد هستیم تا از توانمندی و ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در بازار سرمایه بهره‌مند شویم گفت: با این رویکرد می‌توان انتظار داشت در سال جاری تجهیزات و منابع جدیدی در بازار سرمایه داشته باشیم به گونه‌ای که سرمایه آن در دسترس شرکت‌ها قرار گیرد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در سال جاری طرح‌های تامین مالی از کیفیت لازم برخوردار شوند گفت: برای پذیرش شرکت‌های کوچک و متوسط در بورس تغییراتی اعمال کردیم تا این شرکت‌ها با سهولت بیشتری وارد بورس شوند.

به گفته وی، همچنین تاکنون ۵ تا۶ شرکت در بازار sme ها وارد شده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا