فناوری های نوین

هشدار قاضی دادگاه عالی آمریکا درباره ورود هوش مصنوعی به دادگاه‌ها



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته او هوش مصنوعی پتانسیل افزایش دسترسی به عدالت برای افراد فقیر، ایجاد انقلابی در تحقیقات حقوقی و کمک به دادگاه ها در حل سریع تر و ارزان تر پرونده ها را دارد و از سوی دیگر به نگرانی های مربوط به حریم خصوصی و بی ثباتی فناوری فعلی برای تقلید از اختیارات انسانی نیز دامن می زند.

وی در بخشی از سخنانش گفته است: من پیش بینی می کنم قضات انسانی همچنان به فعالیت خود ادامه دهند اما از سوی دیگر معتقدم فعالیت های قضایی به خصوص در سطح دادگاهی به شدت تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گیرد.

اظهار نظر این قاضی دادگاه عالی ، مهمترین بحث او درباره تاثیر هوش مصنوعی بر قانون تابه امروز است.

رابرتز همچنین در گزارش خود تاکید دارد هرگونه استفاده از هوش مصنوعی نیازمند احتیاط است. او به مواردی اشاره می کند که هوش مصنوعی سبب شده تا وکلا را به پرونده هایی در اسناد دادگاه ارجاع دهند که وجود خارجی نداشته است. به عنوان مثال مایکل کوهن وکیل سابق دونالد ترامپ در اسناد دادگاهی فاش کرده بود که او به اشتباه به وکیل خود استنادات جعلی مربوط به پرونده‌ای را ارائه کرده بود که توسط یک برنامه هوش مصنوعی ساخته شده بود. جالب آنکه این پرونده رسمی به دادگاه راه یافته است.

ماه گذشته یک دادگاه تجدیدنظر در ایالت نیواورلئانز از نخستین قانون پیشنهادی 13 دادگاه تجدیدنظر آمریکا رونمایی کرد که هدف آن قانونمند سازی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی توسط وکلا است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا