فناوری های نوین

نوآوری یک شرکت دانش بنیان در تسهیل دریافت دارو برای بیماران



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مازیار سجادی مدیر یک شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به فعالیت‌های شرکت در زمینه تجهیزات پزشکی و تنفسی که به صورت مستقل تولید و به فروش می رسد، به معرفی محصول دانش‌بنیان تولید شده تحت عنوان دستگاه نبولایزر اولتراسونیک پرداخت و گفت: این دستگاه در حوزه سلامت کاربردهای گسترده‌ای در بیمارستان‌ها دارد.

وی با اشاره به مکانیزم عملکردی این دستگاه، توضیح داد: این دستگاه داروی مایع را پودر کرده و از این طریق امکان استنشاق دارو برای بیمارانی مانند نوزادان که نمی‌توانند از دارو به صورت مایع استفاده کنند فراهم کرده است.

سجادی با بیان اینکه محصول دانش‌بنیان این شرکت از رقبای داخلی ارزان‌تر است، قابلیت تنظیم دمای بخور خروجی را مزیت های رقابتی آن نسبت به نمونه‌های خارجی دانست.

وی در خصوص اشتغال ایجاد شده توسط این مجموعه دانش‌بنیان گفت: در این شرکت ۱۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند در حالی که این عدد برای اشتغال غیرمستقیم بسیار بالاتر است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اهمیت و تاثیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر رشد و رونق شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان گفت: حمایت این نهاد در دریافت استانداردهای خارجی برای رشد شرکتهای دانش‌بنیان بسیار ضروری و کمک‌کننده خواهد بود.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا