فناوری اطلاعات

نروژ از جریمه روزانه متا کوتاه نمی آید



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این پرونده ممکن است پیامدهای وسیعی برای متا در اتحادیه اروپا داشته باشد.

متا از ۱۴ آگوست سال جاری میلادی روزانه یک میلیون کرون(۹۴.۱۴۵ دلار) جریمه شده زیرا با جمع آوری داده های کاربران برای استفاده از آنها در تبلیغات هدفمند، حریم خصوصی کاربران را نقض کرده است.

در این میان مالک فیس بوک و اینستاگرام خواهان صدور دستور موقت علیه این رای است که طبق آن تا ۳ ماه آینده باید روزانه یک میلیون کرون جریمه پرداخت کند.

در همین راستا، هان اینگر بورستروم یارن وکیل نماینده رگولاتور داده نروژ(سازمان Datatilsynet) گفت: این جریمه پابرجاست زیرا متا به قانون حفاظت عمومی از داده های اتحادیه اروپا(GDPR) احترام نگداشته است.

او در ادامه به دادگاه گفت: هیچ شکی وجود ندارد که شرکت قوانین را نقض کرده است.

از سوی دیگر متا در دادگاه اعلام کرد هم اکنون رضایت کاربران را برای جمع آوری اطلاعاتشان دریافت می کند و رگولاتور داده نروژ از روشی بسیار سریع و غیر ملزوم استفاده کرده و به شرکت فرصت کافی برای پاسخگویی نداده است.

این رگولاتور اعلام کرد مشخص نیست متا چه زمان و چگونه رضایت کاربران برای جمع آوری اطلاعات را دریافت می کند و در این میان حق کاربران ضایع می شود.

سازمان حفاظت از داده نروژ با ارجاع تصمیم خود به هیات حفاظت از داده اتحادیه اروپا می تواند این جریمه را دائمی کند. هیات مذکور در صورت موافقت با رگولاتور نروژی اختیارات لازم برای این کار را دارد.

چنین اقدامی حوزه تصمیم گیری درباره جریمه متا را گسترده تر و به کل اتحادیه اروپا می کشاند. البته رگولاتور نروژی هنوز گامی در این زمینه برنداشته است.

نروژ عضو اتحادیه اروپا نیز اما بخشی از بازار یگانه اروپا به حساب می آید.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا