فناوری های نوین

نخستین دریافت کننده تراشه نورالینک پستی در ایکس منتشر کرد


به گزارش خبرنگار مهر، او در همین پیام شبکه ایکس نخستین پست دریافت کننده تراشه را بازنشر کرد و نوشت: نخستین پستی که فقط با فکر کردن و با کمک دستگاه تله پاتی نورالینک نوشته شده است.

این نخستین و تنها توییت این فرد مذکور است که نولاند آربو نام دارد. آربو در یک پست نوشته است: توییتر حساب کاربری مرا مسدود کرد زیرا تصور می کرد من یک ربات هستم. ایکس و ایلان ماسک حساب کاربری ام را دوباره فعال کردند چون من یک ربات هستم.

نخستین دریافت کننده تراشه نورالینک پستی در ایکس منتشر کرد

نولاند آربو فردی معلول است که هیچ کنترلی بر بدن خود از شانه هایش به پایین ندارد. با این وجود او به طور موفقیت آمیز توانست از مغزش کمک بگیرد و در رایانه شطرنج بازی کند. اکنون او فقط با فکر کردن به آنچه می خواهد بگوید در شبکه اجتماعی پست منتشر می کند.

آربو توانمندی های جدید خود را با قابلیت تله پاتیکی که در مجموعه فیلم های سینمایی جنگ ستارگان وجود داشت، مقایسه کرده است.

ایلان ماسک و شرکت نورالینک امیدوارند در آینده از فناوری تراشه مذکور برای کمک به افراد معلول و ناتوان برای کنترل بیشتر بر زندگی شان استفاده کنند. این شرکت معتقداست که می توان تراشه را به طور موفقیت آمیز برای افراد بیشتری در آینده ایمپلنت کرد و در نتیجه این روند به آزمایش های بیشتر و توزیع انبوه منجر می شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا