فناوری های نوین

نخستین خودروی هوش مصنوعی دریفتینگ رونمایی شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، جیلی در این ویدئو که در ویبو منتشر شده آن را نخستین فناوری دریفتینگ بدون راننده جهان نامیده است.

دریفتینگ یک تکنیک رانندگی است که در آن راننده به‌طور عمدی و با از بین بردن چسبندگی چرخ‌ها، خودرو را دچار بیش‌فرمانی می‌کند و در عین حال آن را کنترل وب رای گذر از پیچ هدایت می‌کند.

در ویدئوی مذکور جیلی یک خودروی آزمایشی را نشان می دهد که به طور کاملا خودران و روی یخ و برف دریفت می کند. به گفته شرکت عملکرد خودرو با یک خودروی مسابقه ای حامل راننده قابل مقایسه است.

جیلی مدعی است شاسی های جدید فناوری پیشرفته ای را ایجاد کرده که اجرای تکنیک های رانندگی دریفت را امکانپذیر می کند. این امر شامل یک مدل الگوریتمی بزرگ است که با قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری مختلف یکپارچه شده است. این بخش ها با یکدیگر همکاری می کنند تا سیستم کاملی بسازند که وضعیت خود را درک و پیش بینی می کند. به همین دلیل سیستم با یک راننده حرفه ای قابل مقایسه است. از سوی دیگر سیستم فرمان با سیم (steer-by-wire system) کنترل دقیق خودرو را هنگام دریفت در چند میلیونم ثانیه امکانپذیر می کند.

مدل خودروی جدید می تواند به طور خودران دریفت و از سوی دیگر قابلیت های ایمنی پیشرفته برای مسافران و کمک راننده فراهم کند.

این خودروی بدون راننده یک وجهه قابل توجه از فناوری شاسی دیجیتال هوش مصنوعی جیلی است. جیلی اتو یک برند خودروسازی است که تحت نظارت شرکت جیلی هلدینگ فعالیت می کند. خودروساز چینی علاوه بر تولید وسایل نقلیه برقی سهام شرکت بزرگ مانند ZEEKR، ولوو، لوتوس و پولستار را نیز برعهده دارد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا