فناوری اطلاعات

مایکروسافت به دنبال راه فرار از جریمه آنتی تراست در اروپا



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک سال قبل مالک پیام رسان داخل شرکتی «اسلک»(Slack) به کمیسیون اتحادیه اروپا شکایت کرد و پس از آن نگرانی های رگولاتور رقابت این اتحادیه افزایش یافت. از آن زمان تاکنون مایکروسافت سعی دارد با روش های مختلف این نگرانی ها را برطرف کند.

«اسلک» در سال ۲۰۲۰ میلادی ادعا کرد مایکروسافت به طور ناعادلانه پیامرسان داخلی سازمانی آن و اپلیکیشن تیمز را در محصول « آفیس» خود به طور یکپارچه عرضه کرده است. این شرکت فناوری آمریکایی اپ تیمز را در سال ۲۰۱۷ برای بازار جذاب و درحال شکوفایی همکاری های مربوط به محل کار عرضه کرد.

البته کمیسیون اتحادیه اروپا روز پنج شنبه اعلام کرد علاوه بر «اسلک» شرکت های دیگر نیز از مایکروسافت شکایت کرده اند. یکی از سخنگویان کمیسیون در این باره گفت: ما چند شکایت در خصوص مایکروسافت دریافت کردیم که یکی از آنها مربوط به اسلک و در خصوص عملکرد شرکت آمریکایی درباره محصول تیمز بود. البته هم اکنون مشغول ارزیابی هستیم و نمی توانیم بیش از این اظهار نظر کنیم.

از سوی دیگر مایکروسافت اعلام کرد به همکاری با کمیسیون اتحادیه اروپا ادامه می دهد و آماده پذیرش راه حل های واقع گرایانه برای برطرف کردن نگرانی ها و همچنین ارائه سرویس به مشتریان است.

به گفته منابع آگاه، ناظر آنتی تراست اتحادیه اروپا به دنبال بازخورد از رقبای مایکروسافت درباره پیشنهاد این شرکت است.

در دهه گذشته کمیسیون اتحادیه اروپا مایکروسافت را به دلیل نقض قوانین آنتی تراست ۲.۲ میلیارد یورو جریمه کرده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا