ووکامرس

قبل از انتخاب قالب سایت و فروشگاه اینترنتی این مقاله را بخوانید!


انتخاب قالب مناسب، اولین گام برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق است. اگر سایت شما قالب مناسبی نداشته باشد، قطعا نمیتوانید رضایت کاربرانتان را جلب کنید و این اتفاق خوبی نخواهد بود. از سمت دیگر قالب شما می تواند در سایر زمینه ها مثل سئو، امنیت و … موثر باشد. اگر قالب شما ساده ترین موارد امنیتی را هم رعایت نکرده باشد، قطعا سایت شما مورد حمله سایبری قرار خواهد گرفت. اگر قالب فروشگاهی شما از نظر سئویی استاندارد نباشد، تمام تلاش ها و هزینه های شما برای پیشرفت و دیده شدن سایتتان بی نتیجه خواهد بود. در این مقاله به شما نکاتی گفته می شود تا بتوانید با آگاهی بیشتری قالب فروشگاه اینترنتی یا سایت خود را انتخاب نمایید و یک کسب و کار موفق داشته باشید.

ظاهر پوسته سایتتان را جدی بگیرید!

آیا تا به حال تجربه این را داشته اید که وارد سایتی شده و بلافاصله شیفته دیزاین و طراحی زیبای آن شوید؟ و یا تا به حال شده که از وب گردی در یک سایت لذت ببرید و حس کنید هر آیکونی در جای خودش قرار دارد و به هر آن چه که نیاز دارید، به سرعت دسترسی پیدا می کنید؟ اولین آیتمی که بعد از ورود به سایت، توجه شما را به خود جلب می کند، چیست؟

شکل و شمایل و ظاهر اولین موردی است که نظر انسان ها را جلب می کند. طراحان سایت نیز از این روانشناسی استفاده کرده و سعی می کنند سایت را به گونه دیزاین کنند تا در اولین گام بتوانند شما را جذب کنند.

حال شما کسب و کار و فروشگاه خود را راه اندازی کرده اید. به نظرتان اولین گامی که باید برای تنظیم ویژگی های ظاهری سایت انجام دهید، چیست؟

مسلما قبل از شروع هر کاری باید قالب مناسب برای سایت انتخاب کرده و سپس اقدام به فعال سازی آن کنید. اما متاسفانه بیشتر افراد در انتخاب قالب مناسب و بهینه برای سایت، دچار سردرگمی می شوند و نمی توانند یک قالب مناسب با موضوع و ویژگی های سایت خود انتخاب کنند. دیگر نگران نباشید. ما اینجاییم تا چند ویژگی مهم که باید هر قالب وردپرسی دارا باشد را به شما معرفی کنیم و شما با مطالعه این مقاله دیدگاه بهتر و جامع تری نسبت به انواع قالب ها پیدا می کنید و می توانید به سادگی از بین هزاران قالب موجود، قالب مناسب خود را برگزینید.

مشاهده قالب های استاندارد و تایید شده برای فروشگاه اینترنتی

در ادامه چندین مورد از مهم ترین آیتم هایی که قبل از انتخاب قالب باید مورد توجه قرار دهید، را برای شما گلچین کرده ایم. توصیه می کنیم که حتما این مقاله راتا آخر دنبال کنید و هر کجای مقاله که برای شما ابهام داشت، برای ما کامنت کنید تا در کمتر از 24 ساعت به شما پاسخ داده شود.

چرا باید در انتخاب تم وردپرس دقت کرد؟

شما با کمک وردپرس می توانید بدون نیاز به دانش برنامه نویسی هر گونه وب سایت زیبا و حرفه ای را طراحی کنید. سایت های زیادی با وردپرس طراحی شده اند و وردپرس از تمامی وب سایت ها با موضوعات متنوع پشتیبانی می کند. وردپرس دریایی از امکانات را در اختیار کاربران قرار داده است. هزاران قالب و پلاگین متنوع طراحی شده اند به طوری که میتوان ادعا داشت که بدون این ابزار ها، وردپرس هیچ ارزشی نداشت. انتخاب ابزار مناسب با توجه به نیاز و هدف سایت، مسئله ای است که بیش از استفاده از آن ابزار اهمیت دارد.

یک پوسته خوب تاثیر فوق العاده ای بر روی سایت شما می گذارد و می تواند ارزش سایت تان را چندین برابر کند. اما چرا ما اینقدر بر روی انتخاب یک قالب مناسب تاکید می کنیم؟

  1. قالب وردپرس، مکمل محتوای وب سایت شماست: قالب وردپرس باید به گونه ای انتخاب شود که با موضوع سایت مرتبط باشد. چرا که همین امر نقش پررنگی در درک بیشتر کاربران و همچنین موتورهای جستجو از موضوع و محتوای سایت شما دارد.
    به عنوان مثال، اگر در حال راه اندازی یک وبلاگ در زمینه هنر و موسیقی هستید، باید دیزاین سایت به گونه ای باشد که خوانایی محتوا را بهبود بخشد و درک آن را برای کاربر ساده تر کند.
  2. یک قالب وردپرس مناسب از غیرفعال شدن افزونه های فعال بر روی سایت، جلوگیری می کند:  چنان چه که تم وردپرسی شما به درستی کدگذاری نشده باشد، در زمان استفاده از سایر افزونه های وردپرس به مشکل مواجه خواهید شد. در نتیجه یا افزونه برای شما قفل می شود و یا به طور کلی سایت شما را از دسترس خارج می کند. در این هنگام است که مجبور می شود که با صرف هزینه بالا، یک برنامه نویس استخدام کنید تا مشکل تان را رفع کنید.
  3. یک قالب خوب در  وردپرس سرعت سایت شما را نمی کاهد:   متاسفانه گاهی اوقات شاهد این هستیم که یک قالب وردپرسی بر خلاف ظاهر عالی که دارد، سرعت وب سایت ما را به شدت می کاهد. هیچ کس وب سایت های کند را دوست ندارد، به ویژه گوگل که ترجیح می دهد وب سایت های سریع تر را در جایگاه بهتری قرار دهد و امتیاز بیشتری برای آن ها در نظر بگیرد.

مشاهده قالب های استاندارد و تایید شده برای فروشگاه اینترنتی

حال شما را با چند ویژگی مهم برای انتخاب قالب مناسب وردپرسی آشنا می کنیم.

 

 

یک قالب ساده انتخاب کنید

 

 

 

بسیاری از قالب های وردپرسی، دارای رنگ های زیاد، طرح بندی پیچیده، انیمیشن های پر زرق و برق و … هستند. گاهی اوقات ممکن است که نیاز داشته باشید تا جلوه سایت خود را افزایش دهید اما در اکثر موارد واقعاً نیازی به همه این آیتم ها ندارید. فراموش نکنید که ویژگی های بصری و دیزاین سایت شما نباید بیشتر از محتوای آن، جلب توجه کند بلکه باید، دیزاین سایت به گونه ای باشد که به خوانایی محتوا بهبود ببخشد.

پیش از خرید و فعال سازی تم مورد نظر خود، اطمینان حاصل کنید که سبک ارائه موضوع در آن قالب بیش از حد پیچیده نیست. به یاد داشته باشید که هدف از یک وب سایت این می باشد که  به کاربران برای یافتن اطلاعات مورد نیازشان و به صاحبان سایت به رسیدن به اهداف شان کمک کند. هر چه که سایت پیچیده تر طراحی شود، کاربر بیشتر دچار سردرگمی می شود و به سختی به محتوا مورد نیازش دسترسی پیدا می کند.

مشاهده قالب های استاندارد و تایید شده برای فروشگاه اینترنتی

به رنگ ها توجه کنید. چه رنگی متناسب با حوزه کسب و کار شماست؟ برای مثال اگر یک سایت فروش لوازم خواب را اداره می کنید، می توانید از قالبی استفاده کنید که در آن از زنگ نفش استفاده شده است. از روانشناسی رنگ ها غافل نشوید.

اگر قالبی عالی به نظر می رسد اما به شما در کسب و کارتان کمکی نمی کند و کاربران واقعاً نمی توانند در وب سایت شما به خوبی به موضوع مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند، پس قالبی مناسب و کاربردی برای شما نیست. 

 

ریسپانسیو بودن قالب

 

 

انتخاب ریسپانسیو بودن قالب امری اختیاری نیست. شما باید و باز هم تاکید می کنم باید یک قالب ریسپانسیو را انتخاب کنید. تعداد قابل توجهی از ترافیک سایت از طریق گوشی های تلفن همراه و تبلت ها جذب می شود. در نتیجه قالب باید به گونه باشد که بر روی این صفحات به خوبی نمایش داده شود.

موتور جستجوگر گوگل به وب سایت هایی که موبایل فرندلی هستند، امتیاز بیشتری می دهد و آن ها در رتبه بندی بهتری در نتایج گوگل نشان می دهد. امروزه اغلب تم های وردپرسی ریسپانسیو هستند، اما هنوز هم فروشندگانی هستند که قالب هایی با عرض ثابت تولید می کنند و به فروش می رسانند.

مشاهده قالب های استاندارد و تایید شده برای فروشگاه اینترنتی

 

 

سازگاری با تمامی مرورگرها

سازگاری با مرور گر ها

کاربران برای سرچ های خود از مرورگر های متنوعی استفاده می کنند. هر مرورگر ویژگی های خاص خود را دارد و قابلیت های مرورگر ها نیز باهم متفاوت است. به این نکته توجه داشته باشید که طرح زمینه شما ممکن است در مرورگر مورد استفاده خودتان، عالی به نظر برسد، اما در مرورگرهای دیگر به طور کامل نمایش داده نشود و یا حتی در دیگر مرورگرها، صفحه شما کاملا لود نشود!!!

بیشتر توسعه دهندگان قالب وردپرس با استفاده از ابزارهای پیچیده، قابلیت سازگاری قالب با مرورگر را به طور دقیق، آزمایش می کنند. اما توصیه می کنیم شما هم در زمان خرید قالب حتما درباره سازگاری آن با انواع مرورگر ها اطلاعات کسب کنید. به یاد داشته باشید که قالب باید هم برای مرورگر های تلفن همراه و تبلت سازگار باشد و هم برای مرورگر های دسکتاپ.

پشتیبانی از پلاگین ها

 

 

 

وردپرس بدون پلاگین ها هیچ ارزشی ندارد. قدرت واقعی وردپرس در گرو پلاگین های آن است. همان طور که می دانید هزاران پلاگین موجود است که انجام هر کاری با سایت وردپرس را برای شما فراهم می کنند. قبل از نصب قالب مطمئن شوید که قالب مورد نظر شما از پلاگین های پرکاربرد و محبوبی هم چون المنتور، Yoast SEO ، W3 Total Cache و … پشتیبانی می کند.

حتما پیش از خرید قالب درباره این قابلیت از پشتیبانان آن، سوال کنید.

مشاهده قالب های استاندارد و تایید شده برای فروشگاه اینترنتی

 

 

 چند زبانه بودن و قابلیت ترجمه  قالب

 

 

همان طور که می دانید مردم از سراسر  دنیا با زبان های مختلف از وردپرس استفاده می کنند. ممکن است شما هم در حال ایجاد و طراحی یک صفحه فارسی باشید اما می خواهید در آینده سایت خود را ارتقا دهید و قصد ایجاد یک سایت وردپرس چند زبانه را داشته باشید.

تنها به امروز و فردای سایت خود نیندیشید. بلند پرواز باشید و راه پیشرفت و ترقی را بر روی خود نبندید. به شما توصیه می کنیم که پیش از فعال سازی قالب بر روی سایت وردپرسی خود، اطمینان حاصل کنید که قالب شما آماده ترجمه است و از پلاگین های چند زبانه وردپرس پشتیبانی می کند.

پشتیبانی حرفه ای

 

پشتیبانی حرفه ای

 

یکی از پوئن های منفی که قالب های رایگان دارند این است که هیچ پشتیبانی و تضمینی برای آن وجود ندارد. در نتیجه در زمان بروز مشکل و بهم ریخت شدن قالب مجبور خواهید شد که به شخص ثالثی مراجعه کنید و با پرداخت هزینه های گزاف، مشکل خود را برطرف کنید. 

مشاهده قالب های استاندارد و تایید شده برای فروشگاه اینترنتی

اطمینان حاصل کنید تم وردپرسی که قصد خرید آن را دارید، دارای اسناد و پشتیبانی سریع و مناسب باشد. بیشتر تم های غیر رایگان وردپرس شما را از 6 ماه تا 1 سال ساپورت می کنند. شما با خرید قالب از سایت ما می توانید از پشتیبانی رایگان و دائمی ما برخوردار شوید.

سازگاری با SEO

 

سازگاری با سئو

 

یک قالب مناسب تاثیر به سزایی بر روی سئو سایت شما می گذارد. همان طور که گفته شد یک قالب مناسب بر روی سرعت سایت، ریسپانسیو بودن آن، سازگاری با دیگر مرورگر و … تاثیر گذاشته و این موارد ارتباط مستقیمی با جایگاه سایت در رتبه بندی گوگل دارند.

هم چنین یک قالب مناسب باعث می شود که سایت شما کاربران بیشتری را جذب کند و همان طور که می دانید هر چه تعداد بازدیدکنندگان از سایت شما افزایش یابذ، سایت شما رتبه بهتری می گیرد و از نظر گوگل، کاربرپسند تر شناخته می شود.

 

 

کسب امتیاز بالا توسط نظرات خریداران

 

 

یکی دیگر از شاخص هایی که باید مورد بررسی قرار دهید، نظرات دیگر کاربران درباره قالب مورد نظر است. کاربران پس از خرید و فعال سازی قالب می توانند نظر خود را ثبت کنند و از بین 0 تا 5، امتیازی را برای قالب در نظر بگیرند. شما می توانید با الهام گرفتن از نظرات کاربرانی که قبلا قالب مورد نظر را خریداری کرده اند، نقاط قوت و ضعف آن قالب را بهتر بشناسید و با دیدگاه باز تری اقدام به خرید قالب جدید کنید.

امنیت

 

 

 

حفظ اطلاعات و جلوگیری از آلوده شدن مستندات و هم چنین تامین امنیت وب سایت یکی از وظایف صاحبان سایت است. متاسفانه قالب هایی وجود دارد که حاوی کد های مخرب و حفره های امنیتی می باشد که به  دزدان اینترنتی و هکرها، امکان دسترسی و سرقت اطلاعات شما را می دهد.

به قالب هایی که دارای کد های مخرب و حفره های امنیتی هستند، NALL  گفته می شود.  قالب های NALL با ارسال لینک اسپم، با کاهش سرعت وب سایت، بر روی سئو سایت شما تاثیر منفی گذاشته و اعتبار برندینگ شما را به خطر می اندازد.

این موضوع در بین قالب های رایگان شیوع بیشتری دارد. پس دقت کنید که حتما قالب های رایگان را از سایت های معتبر تهیه کنید. شما می توانید برای دانلود قالب های رایگان و ایمن، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود قالب و افزونه رایگان

 

چگونه امنیت یک قالب را بررسی کنیم؟

شما می توانید به کمک ابزار های متنوع و آنلاینی که وجود دارد، فایل تم، فایل پلاگین و یا یک وب سایت را از نظر مشکلات امنیتی، کدهای مخرب و … بررسی کنید و به سرعت قالب ها و افزونه های NALL را شناسایی کرده و اقدام به حذف آن ها کنید. در آینده ما برای شما محتوایی تولی می کنیم و در آن شما را با انواع ابزار های بررسی امنیت و چگونگی کار با آن آشنا می کنیم. پش ما را همچنان دنبال کنید.

 

به روز رسانی های مداوم

 

 

وردپرس دائما در حال به روز رسانی است و امکانات خود را روز به روز افزایش می دهد. این نرم افزار تحت وب متن باز با به روز رسانی های مداوم خود سعی دارد تا:

  1. سرعت خود را بهبود ببخشد.
  2. امکانات و ویژگی های جدیدی را اضافه کند.
  3. اشکالات گذشته خود را رفع کند.
  4. امنیت خود را ارتقا بخشد.

پس شما باید قالبی را انتخاب کنید که با آپدیت های وردپرس سازگار باشد و همزمان با وردپرس، آپدیت شود. اینکه شما به علت پشتیبانی نکردن قالب از به روز رسانی های جدید وردپرس، نتوانید نسخه وردپرس خود را آپدیت کنید، به شدت بر روی سایت شما تاثیر منفی می گذارد.

مشاهده قالب های استاندارد و تایید شده برای فروشگاه اینترنتی

 

موارد ذکر شده از مهم ترین آیتم هایی است که باید یک قالب خوب و حرفه ای دارا باشد که ما آن ها را برای شما گلچین کردیم. البته موارد دیگری نیز وجود دارد که با توجه به سبک و هدف سایت شما، متفاوت است. داشتن آیتم های متنوع و قابلیت شخصی سازی بالا و … نیز اهمیت زیادی برای یک قالب دارند اما نباید برای به دست آوردن این آیتم ها از موارد اصلی غافل شوید. شما می توانید برای دریافت مشاوره و خرید قالب به سایت ما سر بزنید و در صورت نیاز با پشتیبانان ما ارتباط بگیرید.

 

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ووکامرس فارسی
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت ووکامرس فارسی مراجعه نمایید

دکمه بازگشت به بالا