بدون دسته بندی

طراحی سایت با موبایل و بدون استفاده از کامپیوتر


شاید برای شما این سوال پیش بیاید که طراحی سایت با موبایل چگونه است؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد. ساخت و اختراع گوشی‌های هوشمند تحول عظیمی در صنعت تکنولوژی به وجود آورده است. به‌طوری که روز به روز قابلیت‌های بی‌شماری به این عضو کوچک دنیای دیجیتال افزوده می‌شود. به همین نسبت هم مردم سعی می‌کنند بتوانند از تمام قابلیت‌های این دستگاه استفاده کنند. حتی طراحی سایت با موبایل!

همچنین مردم می‌خواهند که تمام احتیاجات و خواسته‌های خود را توسط گوشی موبایلشان برطرف کنند. جالب است بدانید گوگل در سال 2015 اعلام کرد، تعداد کاربرانی که با استفاده از تلفن همراه جستجو می‌کنند، نسبت به کاربرانی که با استفاده از لپ‌تاپ یا کامپیوتر جستجو می‌کنند؛ بسیار بیشتر است.

پس از اطلاعیه گوگل در سال 2015 همه به اهمیت گوشی‌های همراه پی‌بردند و اکثر برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها تلاش کردند که خود را با تلفن‌های همراه همگام کنند. برنامه‌ها و سایت‌های مختلفی برای انجام کارهای مختلف توسط موبایل به وجود آمد. با پیشرفت این مسئله وب‌مسترها و شرکت‌های طراحی سایت به این فکر افتادند که بتوانند با تلفن همراه هم به ساخت و راه‌اندازی سایت بپردازند.

به همین منظور ابزارهای متفاوتی برای طراحی سایت با موبایل ایجاد شد. چرا که امروزه تقریبا تمامی افراد، اکثر فعالیت‌های مجازی خود را با گوشی موبایل انجام می‌دهند. اما بهتر است که بدانید با وجود این‌که به وسیله برنامه‌های مختلف می‌توانید به راحتی سایت راه‌‌اندازی کنید؛ هرگز به صورت حرفه‌ای این کار امکان پذیر نیست و شما اگر می‌خواهید که یک وب‌سایت کاملا حرفه‌ای و کامل داشته باشید، باید از کامپیوتر و لپ‌تاپ استفاده کنید.

در ادامه چندین برنامه برای طراحی وب‌سایت با گوشی موبایل به شما معرفی خواهیم کرد و کار با آن‌ها را آموزش می‌دهیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

طراحی سایت با موبایل؟! خوب یا بد

همان‌طور که گفتیم از سایتی که توسط موبایل طراحی شده است نباید توقع یک وب‌سایت حرفه‌ای و کامل را داشته باشید. ابزارهایی که به شما کمک می‌کنند که با تلفن همراه سایت بسازید؛ بیشتر برای کسانی مفید است که استفاده‌شان از سایتی که ایجاد کرده‌اند ساده است. ابزار‌های طراحی سایت با موبایل هزینه‌ای را از شما برای طراحی سایت، خرید هاست، دامنه یا استفاده از ساب دامین و ارائه سرویسی برای طراحی صفحات سایت دریافت خواهند کرد که اکثرا هم مبلغ اندکی است. چرا که به شما در حد یک کاربری بسیار معمولی خدمات ارائه می‌دهند.

طراحی سایت با موبایل

البته یک سری از سایت‌ها هم هستند که به‌صورت رایگان برای شما طراحی سایت می‌کنند. مانند: سایت Weebly و Yola. ناگفته نماند که از این سایت‌ها هم شما نمی‌توانید انتظار زیادی داشته باشید. چرا که یک سایت بسیار ساده برای شما راه‌اندازی می‌کنند. اما در زیر تعدادی از این وب‌سایت‌ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

سایت سازهای خارجی برای طراحی سایت انگلیسی

weebly
سایت سازهای خارجی برای طراحی سایت انگلیسی

سایت Weebly یکی از سایت‌هایی هست که برای طراحی سایت با موبایل به شما کمک می‌کند. در این وب‌سایت می‌توانید بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی و درگیر شدن با مواردی مثل ثبت دامنه، خرید هاست و … سایت خود را بسازید. همچنین با استفاده از Wix می‌توانید سایت دلخواه خود را طراحی کنید. این ۲ وب‌سایت بهترین نمونه‌های طراحی سایت با زبان‌های خارجی هستند.

سایت ساز‌های ایرانی

webzi
سایت سازهای ایرانی

سایت بالا و بسیاری از سرویس‌های خارجی مثل Wix.com و … مناسب برای طراحی سایت‌های فارسی زبان و راست به چپ نیستند. چرا که RTL نیستند و قابلیت استفاده از فونت‌های زیبای ایرانی مثل ایران سنس و دانا را ندارند. پس بهتر است از سرویس‌های ایرانی مثل وبزی و سایت ساز ایران سرور یا پورتال استفاده کنیم.

چرا طراحی سایت با موبایل را پیشنهاد نمی‌کنیم

ما پیشنهاد می‌کنیم از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید. چرا که اکثر وبمسترها با WordPress آشنا هستند و شاید بهترین برنامه طراحی سایت به حساب بیاید. نصب و استفاده از WordPress رایگان است و همین سایتی که در حال مشاهده آن هستید با وردپرس راه‌اندازی شده است.

اطلاعات شما باید در دستان شما باشد

اطلاعات شما باید در دسترس شما باشد. اگر از سرویس‌های سایت ساز استفاده کنید، طبیعتا در آینده قابلیت انتقال این حجم زیاد از داده‌ها به سرویس جدیدی را نخواهید داشت. مثلا فرض کنید ۱۰۰۰ مقاله روی سایت خود منتشر کرده‌اید. حالا چطور می‌توانید این حجم از مقالات را منتقل کنید. طبیعتا کاری بسیار وقت‌گیر و طاقت‌فرسا خواهد بود! اما اگر از وردپرس استفاده کنید، قطعا کار بسیار راحت‌تر است.

هزینه طراحی سایت با وردپرس کمتر است

سرویس‌های سایت ساز خارجی که هزینه را به صورت دلاری دریافت می‌کنند. می‌دانیم که پرداخت هزینه دلاری برای ما کار آسانی نیست. پس باید از سرویس‌های ایرانی استفاده کنیم. سرویس‌های ایرانی هم که معمولا هزینه‌های چند صد هزار تومانی ماهیانه برای استفاده از سرویس و خرید دامنه و میزبانی از شما دریافت می‌کنند.

از طرفی دیگر وردپرس کاملا رایگان است. پس با وردپرس می‌توانید سایت خود را بدون پرداخت هزینه طراحی کنید. اگر قصد دارید طراحی سایت با وردپرس را یاد بگیرید. می‌توانید در دوره آموزش ساخت سایت با وردپرس ثبت‌نام کنید و همین حالا طراحی سایت با وردپرس را یاد بگیرید.

طراحی سایت با موبایل؟! تقریبا یک شوخی.

علی‌‌رغم تمام این توضیحات، می‌دانید که با تلفن همراه نمی‌توان به صورت حرفه‌ای با وردپرس یا هر سیستم دیگری سایت طراحی کرد. شما با استفاده از کامپیوتر یا لپ‌تاپ می‌توانید بهتر روی ساخت سایت خود تمرکز کنید. دلیلش هم این هست که معمولا موبایل نمی‌تواند نحوه نمایش صفحات سایت شما را در کامپیوتر به خوبی اجرا کند. پس با موبایل، می‌توانید یک سایت موبایلی طراحی کنید. کاری که برای داشتن یک سایت حرفه‌ای یک شوخی بیش نیست.

ما همیشه در دوره‌های آموزشی و جلسات مشاوره پیشنهاد می‌کنیم که یا اصلا وب‌سایت راه‌اندازی نکنید؛ یا یک وب‌سایت عالی و بی‌نقص راه‌اندازی کنید. پس اگر می‌خواهید یک وب‌سایت بی‌نقص داشته باشید، حتما با لپ تاپ یا کامپیوتر طراحی سایت را آغاز کنید.

پس در هر صورت شما نیاز به یک لپ تاپ یا کامپیوتر برای طراحی و رشد سایت خود نیاز خواهید داشت. مثلا در مقاله قبلی درباره A/B Testing صحبت کردیم و قرار بر این شد که با استفاده از ابزار‌هایی مثل Google Optimize شروع به طراحی تست A/B روی سایت خود کنید. برای چنین کارهایی حتما باید یک کامپیوتر یا لپ تاپ هر چند ساده در اختیار داشته باشید.

جمع بندی

با تمام توضیحاتی که دادیم متوجه شدید امروزه برنامه‌ها و وب‌سایت‌های زیادی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا با تلفن همراه وب‌سایتی را بسازید و راه‌اندازی کنید. حتی وردپرس؛ بهترین سیستم مدیریت محتوا طراحی وب‌سایت هم اپلیکیشنی را برای طراحی سایت با موبایل منتشر کرده است. ولی همان‌طور که گفتیم با هیچ‌کدام از این وب‌سایت‌ و برنامه‌ها نمی‌توانید به صورت حرفه‌ای و کامل این کار را انجام دهید. پس پیشنهاد ما به شما این است که اگر لپ‌تاپ یا کامپیوتر در اختیار دارید، با استفاده از آن‌ها شروع به طراحی سایت کنید.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت راست چین گردآوری شده و صرفا چهت اگاه سازی است.

منبع: سایت راست چین

دکمه بازگشت به بالا