فناوری اطلاعات

ضرورت افزایش پهنای باند برای توسعه پلتفرم‌ها



به گزارش خبرگزاری مهر، رضا باقری‌اصل اظهار کرد: گرایش به اقتصاد دیجیتال، هوشمندسازی وIOT در کشور شدت گرفته و برآوردهای سال ۲۰۱۸ نشان داد تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۵۰ میلیارد قطعه هوشمند کوچک به هم وصل می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات افزود: پهنای باند ۱۰۰ مگا یک ضرورت بود و از آنجا که متوسط اقتصاد دیجیتال دنیا ۱۵.۶ درصد است، باید گپ ایجاد شده در هسته و توسعه سکوها (پلتفرم‌ها) را با افزایش پهنای باند انجام دهیم.

وی با تاکید بر این که کسب رضایت بیشتر مردم از خدماتی که به آنان ارایه می‌شود، از اولویت کاری و برنامه‌های ما است، اظهار کرد: تنها حوزه‌ای که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در طول برنامه‌های توسعه‌ای کشور رشد مستمر داشته، حوزه آی سی تی با میزان رشد ۱۹.۲ درصد بوده است.

باقری اصل بیان کرد: سهم حوزه آی سی تی از نیم درصد اقتصاد دیجیتال در دو دهه گذشته امسال ۷.۲ درصد رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات تصریح کرد: حوزه آی سی تی در زمان کرونا و در حالی که همه جا تعطیل بود، در کنار وزارت بهداشت قرار گرفت و خدماتی که در این زمینه انجام داد، وضعیت کشور را سرپا نگاه داشت و توانست سکوها (پلتفرم) را به خوبی تغذیه کند.

وی گفت: حوزه اقتصادی کشور در این دوره متاثر از نفوذ فناوری در همه ابعاد است، به طوری که در بخش خدمات بهداشتی و درمانی، نیز اجرایی کردن نسخه الکترونیکی بود که گلستان در اجرایی کردن این طرح نمونه کشوری شد.

باقری‌اصل با اشاره به اینکه حوزه اقتصادی کشور نیز در این دوران امروزی، متاثر از نفوذ فناوری است، گفت: نباید نقش این نفوذ را در موضوع های دیگری همچون حمل و نقل، ویزیت از راه دور، مدیریت انرژی، انواع صنعت و صنایع نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: تحولات شدت گرفته و اثرگذاری در فناوری اطلاعات در شئونات زندگی تاثیر داشته و فرصت‌هایی را در اختیار مردم و کشور قرار داده است که البته تهدیداتی نیز به همراه داشته و برای غفلت نکردن از این فرصت‌ها باید آنها را مدیریت و تبدیل به فرصت کنیم.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه هسته اصلی آی تی سی باید شکل بگیرد، دولت سرمایه‌گذاری کند و بخش خصوصی ورود کند، گفت: شرایط فعلی جواب گوی نیازهای کشور نیست و باید اتصال ۱۰۰ درصدی داشته باشیم. با توجه به این که تعهد ایجاد شده برای ما اتصال ۸۰ درصدی تا پایان برنامه فعلی است، به ۹۰.۷ تحقق اهداف رسیدیم و استان گلستان نیز در این بخش به ۹۶.۷ درصد اهداف رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: غیر از حوزه‌های روستایی که باید دسترسی به اینترنت داشته باشد، در حوزه شهری کیفیت تلفن ثابت را باید با فیبرنوری ارتقا دهیم و گلستان جزو ۱۰ استانی است که این کار را آغاز کرده و از جمله دو استانی است که پیشرفت خوبی دارد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا