اخبار سایت

شگفتی دانشمندان از کشف گوی طلایی در آب‌های آلاسکا




این جسم گوی‌مانند که در عمق دو کیلومتری کف اقیانوس در ساحل آلاسکای اقیانوس آرام پیدا شد، ظاهر صاف و گردی دارد و سوراخی در وسطش.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، پژوهشگران گفتند که بافت این شی‌ء شبیه به «بافت پوست» است و برای کسب اطلاعات بیشتر، به تجزیه‌و‌تحلیل دی‌ان‌ای آن مشغول‌اند.

نظریه دانشمندان اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) – سازمان کاشف این شی‌ء – این است که ممکن است نوعی تخم بازشده، یا گونه‌ای اسفنج دریایی هنوز ناشناخته باشد.

اداره ملی اقیانوسی و جوی در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) نوشت: «دانشمندان داخل اوکانیوس (Okaneos) می‌کوشند از معمای این تخم طلا سر درآورند! به نظر شما این چه می‌تواند باشد؟»

اداره ملی اقیانوسی و جوی این شی‌ء را از طریق عمق‌پیمای حاضر در ماموریت اکتشافی دورنمای دریایی آلاسکا ۵ پیدا کرد. به گزارش گاردین، پژوهشگران در نخستین مواجهه خود با این شی‌ء، یک بازوی مکانیکی روی عمق‌پیما را برای «تحریک» این تخم احتمالی به‌کار‌گرفتند. آن‌ها گفتند که این شی‌ء بافتی «پوست‌مانند»‌ دارد.

پژوهشگران تصمیم گرفتند پژوهش‌های بیشتری انجام بدهند و از سازوکار مکش روی عمق‌پیما برای برداشتن این شی‌‌ء استفاده کردند. آن‌ها اطمینان یافته‌اند که این شی‌ء دارای ماهیتی بیولوژیک است (نه مصنوع) و دارای یک شکاف، اما هنوز نتوانسته‌اند به قطعیت‌های بیشتری درباره ماهیت آن دست‌‌یابند.

این سفر اکتشافی قرار است تا ۱۵ سپتامبر ادامه داشته باشد و به صورت زنده پخش می‌شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا