فناوری های نوین

شاکی اپل ساعت هوشمند با قابلیت سنجش اکسیژن خون رونمایی کرد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، ماسیمو شرکتی که به دلیل نقض حق اختراع از اپل شکایت کرده بود از ساعت هوشمند جدید خود رونمایی کرد. این ساعت «ماسیوم فریدام اسمارت واچ»(Masimo Freedom smartwatch) نام گرفته است. ماسیمو به دلیل وجود قابلیت سنجش اکسیژن خون در اپل واچ های سری 9 و اولترا از اپل شکایت کرد.

ماسیمو با عرضه ساعت هوشمند جدید جهشی در مدل کسب و کار اصلی خود ایجاد می کند و به عنوان یک شرکت فناوری پزشکی مطرح می شود. این شرکت اکنون روی توسعه گجت هایی تمرکز کرده که استفاده از آنها برای مشتریان راحت تر است. هرچند این شرکت ساعت هوشمند «ماسیمو W1» را در 2023 عرضه کرد اما مدل مذکور بیشتر روی سلامت متمرکز بود، حال آنکه ساعت فریدام احتمالا مشتریان بیشتری را به خود جلب کند.

نمونه اولیه ساعت جدید ماسیمو بخشی از سری محصولاتی بود که در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی 2024 میلادی رونمایی شد و به نظر می رسد تمایزهای زیادی با ساعت اپل داشته باشد.

گجت پوشیدنی مذکور نمایشگری گرد با دکمه ای برای انتخاب گزینه های مختلف دارد.

شرکت سازنده مدعی این ساعت هوشمند دقت فناوری رصد سلامتی آن را نشان می دهد. همچنین ماسیمو ادعا می کند قابلیت سنجش اکسیژن خون این برند بسیار دقیق تر از رقبایش است و می تواند عوامل مختلف مانند کاهش خون رسانی، حرکت، رنگدانه پوست یا جریان خون نامتناسب را به طور دقیق تر بخواند.

علاوه بر آن ساعت هوشمند ماسیمو می تواند طیفی از ویژگی های سلامتی از جمله تغییر ضربان، میزان ضربان ونرخ تنفس را رصد کند. همچنین گجت می تواند هنگامیکه کاربر زمین می خورد را نیز رصد کند. این ویژگی ها در کنار قابلیت های مختلفی مانند ردیابی خواب وغیره عرضه می شوند.

پیش بینی می شود این ساعت در سال جاری میلادی برای فروش عرضه شود هرچند امکان دارد ویژگی های آن نسبت به نمونه اولیه تغییر کند. پیش بینی می شود ساعت هوشمند ماسیمو با قیمت 999 دلار عرضه شود، البته باید توجه داشت سازمان غذا و دارو آمریکا باید ویژگی های سلامت آن را تایید کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا