اخبار سایت

انتقاد شدید نویسنده Breaking Bad از هوش مصنوعی: هوشی وجود ندارد؛ یک ماشین سرقت ادبی است




«وینس گیلیگان» پدیدآورنده سریال «برکینگ بد» (Breaking Bad) در مصاحبه با «ورایتی» هوش مصنوعی را تکنولوژی «مزخرفی» توصیف کرده که اقدام به «سرقت ادبی» می‌کند.

او می‌گوید: «فکر می‌کنم خیلی مزخرف است. در شکل فعلی یک ماشین سرقت ادبی غول‌پیکر است. به نظر من «چت‌جی‌پی‌تی» همان اندازه می‌داند چه می‌نویسد که یک توستر می‌داند یک دستگاه توست است. هوشی وجود ندارد – اعجاز بازاریابی است.»

گیلیگان می‌گوید هوش مصنوعی در آینده پیچیده‌تر خواهد شد اما در حال حاضر: «مشتی میلیاردر سعی دارند با فروش آن به عنوان اتفاق بسیار مهم تریلیونر شوند. بدون تردید در نوشتن احکام حقوقی و چنین چیزهایی کاربرد دارد اما فکر نمی‌کنم جای نویسندگان داستان را بگیرد.»

او در بخش دیگری از مصاحبه به ویدیویی که «تام هنکس» را برای تبلیغ طرح بیمه دندان «تولید» کرده واکنش نشان می‌دهد و می‌گوید: «خوشبختانه خیلی بد به نظر می‌رسید، اما در مقطعی به جایی می‌رسد که بی‌نقص یا نزدیک به بی‌نقص خواهد بود. فکر نمی‌کنم بازیگران پس از مرگ باید بازیگری کنند.»

اتحادیه نویسندگان آمریکا (WGA) اخیراً پیرامون هوش مصنوعی و مسائل دیگر با استودیوها و پلتفرم‌های استریم به تواف رسیدند اما مذاکره اتحادیه بازیگران (SAG-AFTRA) همچنان ادامه دارد.

چندی پیش نیز دختر «رابین ویلیامز» نیز بازآفرینی صدای پدرش با هوش مصنوعی را «آزاردهنده» نامیده بود. پیش از گیلیگان نویسندگان و بازیگرانی چون «جرج آر.آر. مارتین» و «سارا سیلورمن» هوش مصنوعی را به سرقت ادبی متهم کرده بودند.

منبع: سایت سی‌نما

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا