فناوری اطلاعات

زیست‌بوم اختصاصی برای دانش‌بنیان‌های نوپا ایجاد می‌شود



معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه در طرح جدید حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا همه فعالان این عرصه در کنار هم قرار می‌گیرند، گفت: در این زیست‌بوم زمینه برای توسعه کسب و کارهای این شرکت‌ها فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات بسته حمایتی معاونت علمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، گفت: جزئیات این حمایت‌ها از شرکت‌های نوپا در وقت دیگری اعلام می‌شود، ولی کلیات این طرح به این صورت است که زیست ‌بوم اختصاصی برای نوپاها در حال آماده‌سازی است.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: در صورتی که همه مجموعه‌های دانشی و تخصصی مرتبط با کسب و کارهای فناورانه علاقه‌مند باشند که در کنار یکدیگر قرار گیرند، موجب خواهد شد که این شرکت‌ها برای توسعه کسب و کارهای خود مانع جدی نداشته باشند.

وی ادامه داد: در این بسته همچنین مسائلی چون  بیمه، مالیات و سرمایه‌گذاری اولیه پیش‌بینی شده تا با تامین آن شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا شکل بگیرند و به نهال‌های باور تبدیل شوند.

دهقانی فیروزآبادی شعار رویداد اینوتکس ۲۰۲۳  را “زیست بوم نوآوری و فناوری کشور زیر یک سقف” عنوان کرد و افزود: بسیاری از مجموعه‌های نوآوری دنیا  مانند پارک‌های فناوری بر مبنای همین ایده شکل گرفته‌اند؛ چرا که قرار گرفتن فعالان حوزه فناوری و ترکیب فناوری‌ها موجب توسعه نوآوری‌های جدید خواهد شد.

معاون علمی رئیس‌جمهوری ادامه داد: اولین دستاوردهای اینوتکس و فینوتکس این است که بتوانیم ارتباطات مجموعه‌های مرتبط با فناوری را ارتقاء دهیم. نتیجه این رویکرد منجر به تولید محصولات و خدمات جدید می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در کنار این برنامه‌ها نیاز است تا زیرساخت‌های تامین‌ مالی شرکت‌ها نیز فراهم شود، اظهار کرد: امروز در روزگاری هستیم که به مدد افرادی که در دوران گذشته زحمات زیادی در حوزه‌های فناورانه کشیده‌اند و هنوز نیز فعال هستند، این زیست بوم و اقتصاد برای مردم و صاحبان سرمایه و مسئولان شناخته شده است و بسیاری از صاحبان سرمایه، اقتصاد دانش‌بنیان را یک اقتصاد سودآور و اساسی و حیاتی می‌دانند و این باور موجب می‌شود امسال قطعا نسبت به همه سال‌های گذشته رویداد اینوتکس پرشور فعالی داشته باشیم.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال گذشته، ۱۹ تا ۲۰ درصد رشد سرمایه‌گذاری در شرکتها را داشته باشیم.

معاون علمی رئیس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد که دانشگاهیان و اساتید و دانشجویان با بازدید از این نمایشگاه، از این فرصت بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام 

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا