فناوری های نوین

رونمایی از خودروهای هوشمند پلیس در عربستان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گلف نیوز، عربستان سعودی از یک خودرو برقی لوسید که در داخل تولید شده رونمایی کرده است. این وسیله نقلیه گشت زنی هوشمند مجهز به یک پهپاد پیشرفته و فناوری‌های هوش مصنوعی است که در نمایشگاه جهانی دفاع نیز ارائه شده است.

نمایشگاه مذکور روز یکشنبه در ریاض پایتخت عربستان سعودی افتتاح و خودروی مذکور به یکی از جاذبه‌های اصلی غرفه وزارت کشور تبدیل شد. خودروی برقی پلیس جدید دارای ویژگی‌های نوآورانه‌ای است که با کمک هوش مصنوعی ایجاد شده اند. این وسیله نقلیه گامی مهم در پیشبرد مأموریت نیروهای امنیتی عربستان برای حفظ ایمنی و امنیت به حساب می‌آید.

وسیله نقلیه پلیس عربستان دارای ۶ دوربین با قابلیت شناسایی افراد تحت تعقیب و ردیابی مجرمان یا رفتارهای خشن و همچنین تخلفات رانندگی است. یکی از ویژگی‌های مهم خودروهای برقی مذکور وجود پهپادهایی روی سقف آنهاست که برای واکنش سریع نسبت به رویدادهای مختلف مانند شلیک گلوله طراحی شده اند. این پهپادها می‌توانند از صحنه تصاویری ثبت و به واکنش سریع نسبت به رویدادها کمک کنند.

یکپارچه سازی فناوری پهپاد نه تنها آگاهی موقعیتی را ارتقا می‌دهد بلکه به مأموریت اصلی خودرو جهت بهبود ایمنی عمومی کمک می‌کند.

علاوه بر آنچه گفته شد وسیله نقلیه چدید پلیس عربستان به حفط محیط زیست کمک می‌کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا