فناوری های نوین

رشد نوآوری و فناوری فضای مساعدی برای تحقق شعار سال فراهم کرده است



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری دهقانی، معاون علمی رییس‌جمهور در پیام نوروزی ۱۴۰۳گفت:

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در سالی که گذشت فصل جدیدی از حیات خود را با تحولات ساختاری و حرکت در مسیر جهش تولید و تحقق اقتصاد دانش بنیان آغاز کرد.

تحولاتی که مانع‌زدایی و هموار کردن مسیر مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و مردم در عرصه تولید و رونق اقتصاد دانش‌بنیان از مهمترین رویکردهای آن بود.

از راه‌اندازی ستادهای جدید اقتصاد دانش‌بنیان تا اجرای آیین‌نامه جدید ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان و از تدوین برنامه‌های جدید حمایتی از قبیل اختصاص اعتبار مالیاتی به فعالیت‌های تحقیق و توسعه و برنامه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان تا استقرار نظام ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود، تغییر و تحولات امیدبخش پرشماری را طی یک سال گذشته در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور رقم زد که نویدبخش دستاوردها و توفیقاتی عظیم در آینده بسیار نزدیک است.

رشد چشمگیر و پرشتاب تعداد شرکتهای دانش بنیان و افزایش حدود ۲۰۰ درصدی صادرات دانش بنیان کشور در یک سال اخیر، نشان دهنده بسترسازی مناسب، پویایی و رشد جهشی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و فضای مساعدی است که در راستای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان کشور فراهم شده است.

اینک در طلیعه بهار طبیعت و سال جدید که در تلاقی فرخنده با ماه پربرکت ضیافت الهی، طراوت و مبارکی صدچندان یافته با تبریک و شادباش نوروز باستانی از درگاه خداوند متعال مسالت دارم که سال جدید برای فردفرد مردم عزیز ایران، توام با سلامتی و برکت و برای تلاشگران زیست بوم علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان کشور سرشار از موفقیت و دستاوردهای ماندگار باشد.

توفیقات و دستاوردهایی که صدالبته ثمرات شیرین آن در شکوفایی تولید، اشتغال و رونق اقتصادی کشور، کام فرد فرد مردم عزیز ایران را نیز شیرین خواهد کرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا