فناوری اطلاعات

دو لایحه هوش مصنوعی به سنای آمریکا ارائه شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در یکی از لوایح دولت آمریکا موظف است هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای تعامل با افراد شفاف عمل کند. در لایحه دیگر باید دفتری تاسیس شود تا قدرت رقابت آمریکا در جدیدترین فناوری ها را تعیین کند.

قانونگذاران همچنان مشغول بررسی هستند تا مشخص شود با ظهور هوش مصنوعی به چه قوانین جدید دیگری نیاز است. این فناوری سال گذشته و هنگام عرضه چت جی پی تی(یک الگوریتم هوش مصنوعی که می تواند به سوالات پاسخی نوشتاری دهد) با محبوبیت زیادی روبرو شد.

سناتور گری پیترز سناتور حزب دموکرات و رییس کمیته امنیت میهن سنا لایحه ای را همراه مایک بران و جیمز لانکفودر ارائه کرد که آژانس های دولتی آمریکا را موظف می کند هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای تعامل با افراد، این موضوع را به آنها اعلام کنند.

همچنین لایحه مذکور آژانس های دولتی را موظف می کند تا راهی برای تجدیدنظر در تصمیماتی که با استفاده از هوش مصنوعی گرفته شده ایجاد کنند.

سناتور مایک بنت و مارک وارنر از حزب دموکرات نیز لایحه ای ارائه کرده اند که طبق آن باید دفتر تحلیل رقابت جهانی تاسیس تا تضمین شود آمریکا در زمینه توسعه هوش مصنوعی پیشرو است.

بنت در این باره می گوید:ما نمی توانیم رقابت در فناوری های استراتژیک مانند نیمه رسانا، رایانش کوانتومی و هوش مصنوعی را به کشورهایی مانند چین ببازیم.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا