فناوری های نوین

دوره تیم‌سازی و پیش شتابدهی استارتاپ‌های حوزه سرطان برگزار شد



به گزارش خبرگزاری مهر، کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی هلدینگ رایزکو در همراهی با کمیته تجاری‌سازی دومین کنگره بین‌المللی کنسرژنومیکس دوره تیم‌سازی و پیش شتابدهی استارت‌آپ‌های حوزه سرطان را برگزار کرد.

این رویداد علمی وفناورانه که به منظور معرفی و حمایت از تیم‌های منتخب جشنواره “ایده تا استارت‌آپ” طراحی شده، فرصتی است استثنایی برای دانشجویان٫پژوهشگران، کارآفرینان و علاقمندان به حوزه های کنسرژنومیکس و فناوری‌های نوین در مبارزه با سرطان به شمار می‌رود.

پرویز کرمی، مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر و دبیر کمیته تجاری‌سازی کنگره کنسرژنومیکس، در افتتاحیه این رویداد با اشاره به چالش های موجود در مواجهه با بیمارهای حوزه سرطان برای بیماران، خانواده‌ها و کشور اشاره و به تشریح اهداف طراحی و برگزاری این رویداد اشاره و به معرفی برنامه های کمیته تجاری‌سازی پرداخت.

وی تأکید کرد: کارخانه نوآوری آمپر محیطی خلاق و حمایتی برای پرورش استعدادها و به ثمر رساندن ایده‌های استارت‌آپی دانشجویان و فعالین این حوزه است.

کرمی با تشریح برنامه های کمیته تجاری سازی کنگره افزود: پس فراخوان جشنواره با موضوعات پیشگیری و پیش آگاهی، غربالگری و تشخیص، هوش مصنوعی، دیتا ماینینگ و سرطان، درمان شخصی سازی شده، مراقبت‌های سرطانی، نانو فناوری و سرطان، خدمات تامین مالی و بیمه‌ای حوزه سرطان و شامل یک دوره‌ی منتورشیپ و آموزشی است تا تیم‌های منتخب طی فرایندی آمادگی لازم جهت ارائه طرح کسب‌وکاری خود به سرمایه گذاران در طول دوره کنگره کنسرژنومیکس را کسب کنند.

از میان ۸۰ طرح‌ و ایده کسب‌وکاری که برای این جشنواره عرضه شد و در بررسی و غربالگری انجام شده ۱۴ تیم به مرحله پیش شتابدهی راه یافتند.

همچنین در روز نخست این رویداد آرش برجی‌خانی به عنوان مدرس هفته اول و در ادامه این رویداد که شامل پنج هفته آموزش و منتورینگ تیم‌ها خواهد شد، مسعود عباسی، سید سینا دریتیم، سید ابراهیم دراجی و محمد سلطانی‌ مهر به عنوان مدرسین این رویداد، با تمرکز بر موضوعات کلیدی حول یک استارت‌آپ و کسب‌وکار، تجربیات خود را با شرکت‌کنندگان به اشتراک میگذارند.

شایسته یادآوری است دوره‌ها در روزهای پیش رو و با موضوعات، تولید نمونه محصول و رگولاتوری، بررسی بازار و چالش ها، بازاریابی و فروش ، تدوین برنامه مالی، کارگاه آموزشی تدوین پیج دک و ارائه به سرمایه‌گذار، مسائل حقوقی سرمایه گذاری ادامه خواهد داشت. کمیته تجاری‌سازی کنگره کنسرژنومیکس به عنوان یک پلتفرم نوآورانه، فرصتی را برای ارائه ایده‌های برتر و تسریع تجاری‌سازی آنها فراهم کرد.

امید است که این رویداد بتواند سهم مهمی در ترویج و توسعه شرکت های دانش بنیان و استارتاپ‌های پیشگیری مبارزه و درمان سرطان در کشور داشته باشد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا