فناوری های نوین

دستاوردهای حوزه سلامت و درمان از محورهای تعاملات بین‌المللی است



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بیست‌وچهارمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل و نوزدهمین کنگره فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان، با حضور روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری و در سالن همایش‌های پژوهشگاه رویان برگزار شد.

دهقانی در این مراسم، با اشاره به این‌که رویان محل تجمع و تکثر دانشمندان افتخارآفرین است، عنوان کرد: این دانشمندان نه فقط در ایران بلکه در سطح جهان افتخارآفرینی کرده و درخشیده‌اند و وظیفه خود را ادای ادب و احترام به آنان می‌دانم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، رویان را یک دانشگاه و الگوی تکثیر فضای تحقیقاتی، علمی و انقلابی دانست و افزود: این پژوهشگاه از ارزنده‌ترین دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که به مدد تلاش و همت مردی خداباور و ایران‌باور، در دل جهاد دانشگاهی، شکل گرفت. این پژوهشگاه در بسیاری از حوزه‌ها از جمله سلول‌های بنیادی جزو پیشتازان و جریان‌سازان اصلی کشور به شمار می‌رود و افتخارات بسیاری برای کشور به ارمغان آورده است.

دهقانی با بیان این‌که پژوهشگاه رویان از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور به شمار می‌رود، عنوان کرد: پژوهشگاه رویان و سایر پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی از جمله این سینا و معتمد، از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های ارزشمند این کشور هستند که مهم‌ترین دارایی آن‌ها، نیروی انسانی توانمند، متواضع و تلاشگری است که بیش از آن‌چه که تلاش‌هایشان دیده شود، فعالیت می‌کنند. وظیفه خودمان می‌دانیم که حمایت‌های لازم را از آنان صورت دهیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، حوزه پزشکی و سلامت را یکی از عرصه‌های پیشتاز و جریان ساز کشور دانست و گفت: روند رو به پیشرفت و دستاوردهای ارزشمند در حوزه پزشکی و سلامت، موجب شده است ایران به عنوان یک قدرت در این حوزه مطرح باشد. تلاش مستمر چندین ساله زمینه ساز این موفقیت بوده است و امیدوارم این روند رو به پیشرفت، با برطرف شدن کم‌توجهی‌ها و کم‌مهری‌هایی که به جامعه پزشکی و سلامت می‌شود با قدرت بیش‌تری ادامه یابد.

دهقانی دیپلماسی علم و فناوری را یکی از ارکان تعاملات بین المللی دولت دانست و افزود: رئیس جمهوری محترم در تمام سفرها و دیدارهای بین المللی، به حوزه علم و فناوری به عنوان یکی از محورهای مذاکرات توجه دارند و تمرکز اصلی این گفت‌وگوها حوزه سلامت، درمان و تجهیزات پزشکی است.

در بخش دیگری از این مراسم با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری از ملک حسینی، پیشکسوت علم پیوند در ایران، عباس افلاطونیان پیشکسوت حوزه پزشکی تولید مثل و فریدون مهبودی پیشکسوت علم زیست فناوری دارویی تجلیل شد.

گفتنی است بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل، نوزدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و هجدهمین سمینار پرستاری مامایی رویان از هفتم شهریورماه سال جاری آغاز به کار کرده است و تا دهم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا