اخبار سایت

دانشمندان از کشف ۸ ابرزمین دیگر در فضا خبر دادند



با پیشرفت تکنولوژی در حوزه علم نجوم، هر روزه به تعداد اکتشافات فراخورشیدی اضافه می‌شود، به طوری که طبق جدیدترین اخبار بدست آمده از ناسا، دانشمندان دانشگاه نیو ساوت ولز، هشت سیاره فراخورشیدی جدید را کشف کرده‌اند.

به گزارش ایتنا و به نقل از العین، در چند سال گذشته، ماهواره بررسی سیارات فراخورشیدی گذر ناسا (TESS) به طور پیوسته جهان‌های بیگانه جدیدی را به فهرست سیاره‌ای در حال رشد ما از کیهان اضافه کرده است.

طبق آخرین اخبار بدست آمده از ناسا، گروهی از دانشمندان به رهبری پریاشکومار میستری، دکترای تس، با استفاده از یک روش آماری در بررسی مقادیر زیاد داده‌های TESS در آسمان شب، از کشف احتمالی هشت سیاره فراخورشیدی جدید خبر دادند. 

همچنین ناسا مدعی شد هر یک از این سیارات کشف شده به عنوان یک «ابر زمین» در نظر گرفته می‌شوند. سیاره‌های فراخورشیدی که از زمین بزرگتر هستند و از سیاره نپتون کوچکتر.

تاکنون وجود تقریبا ۴۰۰ سیاره فراخورشیدی از سوی TESS تأیید شده و ۶۹۷۷ سیاره دیگر در انتظار تأیید هستند. به طوری‌که دانشمندان از طریق ماهواره، ستارگان مجاور را رصد کرده و منتظر افت یا نوسانات درخشندگی ستارگان هستند تا به دستاوردی جدید در این حوزه برسند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا