فناوری های نوین

دانش‌بنیان‌ها موجب پایداری مشاغل می شوند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاومنت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، خاکسار قهرودی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آبادیران؛ معرفی شرکتهای دانش بنیان را امری ضروری عنوان کرد و گفت: این شرکت‌ها علاوه بر اشتغالزایی با تکیه بر دانش و آموزش مهارت باعث پایداری مشاغل می شوند.

قائم مقام کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در پاسخ به این سؤال که شرکت های دانش بنیان تا چه اندازه می توانند در ایجاد اشتغال نقش داشته باشند گفت: با توجه به شرایط جدید و نیازی که به وجود دانش در شغل هست، شرکت های دانش بنیان می توانند نقش خیلی زیادی در اشتغالزایی داشته باشند.اینکه می گویم شرایط جدید به این دلیل است که با توجه به نیاز در این حوزه و توسعه یافتن بخش های خدماتی کار، آموزش و توانمند شدن منجر به ایجاد شغل می شود.

خاکسار با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در ایجاد کارهای خدماتی و شغل های جدید ۱۰۰ درصد اثرگذار هستند،عنوان کزد: این شرکت ها در درجه اول باعث می شوند شغل ایجاد شود. ثانیا دانش و آموزش مهارت می تواند شرط و تضمین پایداری شغل باشد و شرکت های دانش بنیان این را نیز فراهم‌ می کنند. در حقیقت اگر شرکت های دانش بنیان نباشند،شغلی هم‌ نیست.

وی تصریح کرد: بیش از پول، تسهیلات و امکانات مالی، در حقیقت توانایی و دانش حرفه ای که فرد به آن مشغول می شود در ایجاد و پایداری شغل موثر است.اگر دانش و نظرات و توانایی باشد پول را به هدف می رساند و پول را به نوعی مثمر ثمر می کند.در غیر این صورت پول به هدر می رود.اگر نیازمند پولی را که به صورت وام دریافت می کند به هدف و سرانجام نرساند تبدیل به یک نیازمند و محروم بدهکار می شود.

خاکسار قهرودی شرکت های دانش بیان را در ایجاد و پایداری شغل بسیار موثر دانست و افزود: معرفی این شرکت ها امری ضروری است زیرا کار این شرکت ها نسبت به کارها و مشاغل دیگر جدید است.همه باید در معرفی شرکت های دانش بنیان کوشا باشند.ما در کمیته امداد به‌ سهم خود برای معرفی این شرکت ها تلاش می کنیم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: تمام نهادها از جمله مراکز آموزشی باید شرکت های دانش بنیان را معرفی کنند. حتی امروزه باید از دوران دبستان این‌مباحث به دانش آموزان آموزش داده شود. تمام دستگاه ها و سیستم های کشور به خصوص رسانه ها در معرفی فعالیت های شرکت های دانش بنیان باید به ایفای نقش بپردازند.به میزانی که این معرفی اتفاق بیفتد ایجاد شغل هم بیشتر خواهد شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا