اخبار سایت

خرید آسان‌تر با دستیار هوش مصنوعی Cherry


نرم‌افزار جدیدی از یک استارتاپ به نام Cherry  (چری) قصد دارد تجربه خرید آنلاین را با دستیار هوش مصنوعی خود تغییر دهد و به کاربران امکان دهد فقط با استفاده از یک اسکرین شات یا تصویر، محصولات را در سراسر اینترنت پیدا کنند.

به گزارش ایتنا، چری به کاربران کمک می‌کند تا محصولاتی را که در رسانه‌های اجتماعی با آنها برخورد کرده‌اند یا در زندگی واقعی دیده‌اند، پیدا کنند.

این استارت آپ توسط رایان کیم، مهندس نرم‌افزار با 20 سال تجربه در اکوسیستم تجارت الکترونیک تاسیس شد. کیم قبل از تأسیس شرکت به ساخت حدود 30 فروشگاه آنلاین برای استارت آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ‌تر کمک کرده است.

کیم در این زمینه گفت: «انگیزه من برای ایجاد چری، ناشی از ناامیدی شخصی از فرآیند زمان‌بر و طولانیِ یافتن و مقایسه محصولات آنلاین بود. من می‌خواستم از تخصص خود برای توسعه ابزاری استفاده کنم که یافتن و مقایسه محصول را ساده‌تر می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا آنچه را که به دنبال آن هستند سریع و کارآمد بیابند.»

فرض کنید در یک فروشگاه هستید و لباسی را پیدا می‌کنید که دوست دارید اما فکر می‌کنید گران است. می‌توانید از آن عکس بگیرید و سعی کنید با استفاده از چری چیزی مشابه را در اینترنت با قیمت ارزان تر پیدا کنید؛ یا فرضا در TikTok ابزاری را می‌بینید که فکر می‌کنید جالب به نظر می‌رسد. می توانید از آن اسکرین شات بگیرید و از طریق Cherry آن را پیدا کنید.
 

 

فناوری هوش مصنوعی زیربنایی Cherry از قابلیت‌های Google و Bingبا پشتیبانی OpenAI برای پردازش مستقیم داده‌ها بر روی دستگاه کاربر استفاده می‌کند.

اگرچه می‌توانید موارد مشابه را در سرویس‌هایی مانند Google Lens جست‌وجو کنید، اما کیم می‌گوید Cherry از دیگر سرویس‌ها متمایز است و به کاربران اجازه می‌دهد نتایج را بر اساس قیمت مرتب کنند، محصولات را نشانک‌گذاری کنند و به تاریخچه جست‌وجوی تصویر خود نگاه کنند تا به محصولات برگردند. به علاوه، کاربران همچنین می‌توانند نتایج جست‌وجوی خود را با دوستان خود یا در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

کیم گفت: «در حالی که Google Lens قابلیت‌های جستجوی کلی مبتنی بر تصویر را ارائه می‌دهد، Cherry  به طور خاص برای تجربه خرید طراحی شده است.برنامه ما نتایجی را با همان سرعت و دقت Google ارائه می‌کند، اما ما با استفاده از لنزهای اضافی، از جمله Bing Visual Search ، دامنه وسیع‌تری از نتایج جستجو را ارائه می‌کنیم.»

Cherry  هنوز در مراحل اولیه جذب کاربر است و در حال حاضر حدود 5000 کاربر دارد و در دو پلتفرم iOS و Android موجود است.از نظر آینده، چری  بر گسترش پایگاه کاربران خود، ادغام با خرده‌فروشان آنلاین و معرفی توصیه‌های خرید شخصی‌سازی شده به منظور انتخاب بهترین محصولات برای کاربران خود متمرکز است. این شرکت همچنین در حال بررسی فرصت‌هایی برای مشارکت با برندها برای معاملات و تبلیغات انحصاری است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا