فناوری های نوین

توسعه زیست بوم فناوری با فناوری‌های بنیادی و پزشکی بازساختی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی با هدف ایجاد ارتباط میان اساتید و پژوهشگران علوم پایه و بالینی اقدام به تشکیل ۲۶ کارگروه تخصصی کرده و از متخصصان هرحوزه از مراکز و دانشگاه‌های استان‌های مختلف کشور دعوت کرده است.

با توجه به اهمیت استفاده از ایده‌ها و نظرات اساتید علوم پایه و بالینی و رشته ای فنی و مهندسی در سیاستگذاری ها و همچنین ایجاد ارتباط بین اساتید و پژوهشگران علوم پایه و بالینی، این کارگروه ها جلساتی منظم و ماهانه برگزار می کنند.

معرفی روش‌های نوین سلولی درمانی و پزشکی بازساختی، معرفی مراکز فعال در زمینه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و تعیین اولویت های جهت تمرکز حمایت ها و فراخوان ها، تشویق محققین برای پژوهش، فناوری و تجاری سازی و برگزاری سالانه سمپوزیوم تخصصی از جمله محورهای اصلی مطرح در این کارگروه‌های تخصصی هستند.

همچنین از دیگر عناوین مطرح در جلسات این کارگروه‌ها، می توان به شناسایی اساتید و پژوهشگران و تکمیل اعضا با تاکید بر مشارکت مراکز و دانشگاه های مختلف استان ها و مراکز دولتی، غیردولتی، خارجی و داخلی و معرفی اساتید ایرانی فعال در خارج از کشور، بررسی آخرین یافته ها و تبیین وضعیت موجود ایران و جهان در هر حوزه تخصصی با تاکید برکاربرد سلول درمانی و پزشکی بازساختی (برمقالات و یافته های علمی داخلی و خارجی، وضعیت فناوری، کارآزمایی‌های بالینی، محصولات و بازار در هر حوزه تخصصی)، استفاده از اساتید متخصص هرکارگروه برای داوری و نظارت بر طرح های مرتبط و سفارش پروپوزال جهت طرح های کلان و چند مرکزی با توجه به اولویت ها می توان اشاره کرد.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در نظر دارد تا با حرکت در جهت توسعه زیست بوم فناوری و به کارگیری فناوری‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گام بردارد. از این رو در نظر دارد تا با شناسایی نخبگان فعال در این حوزه از علوم، ظرفیت‌های موجود در حوزه آموزش و تحقیقات، تربیت منابع انسانی، ارائه خدمات بالینی و توسعه شرکت‏ های مستعد؛ بستر لازم جهت مدیریت، راهبری و گسترش این ظرفیت‌ها را در سطح ملی فراهم و محقق سازد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا