فناوری های نوین

توافق ایران و روسیه برای راه‌اندازی اولین مرکز کارآفرینی مشترک



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، حسن زمانیان درباره بازدید هیئت تجاری علمی روسیه از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: در هفته جاری نمایشگاه مشترک توانمندی‌های علمی و تجاری ایران و روسیه(EXPO – ۲۰۲۳) در برج میلاد به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در این نمایشگاه مسئولان استانداری مسکو به همراه بسیاری از شرکت‌های تجاری، اساتید دانشگاه‌ها و روسای دانشگاه‌ها حضور داشتند.

معاون وزیر علوم با بیان این‌که هدف از برگزاری این نمایشگاه، ارائه توانمندی‌های دانش‌بنیان دو طرف برای سرمایه‌گذاری و توسعه بازار هر دو کشور است، اظهار کرد: با توجه به این‌که در کنار این نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری کشور نیز حضور داشتند، هیئت تجاری علمی روسیه در دو مرحله از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و همچنین پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بازدید به عمل آوردند.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: در بازدید اول، هیئت دولتی متشکل از مدیران بخش سرمایه‌گذاری و نوآوری استانداری مسکو از سازمان بازدید کردند. در نشست مشترک این گروه و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، زمانیان؛ گزارشی از فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی سازمان و راه‌اندازی پارک علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد که مورد توجه هیئت اعزامی روسیه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این گروه ضمن تمجید از پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران به خصوص در حوزه فناوری‌های نوین، پیشنهاد چندین همکاری مشترک در حوزه بیوتکنولوژی، ماشین آلات و صنایع اپتیک را ارائه کردند تا فعالیت‌هایی به صورت مشترک با پژوهشکده‌های سازمان و شرکت‌های مستقر در پارک بین‌المللی سازمان انجام گیرد.

به گفته زمانیان؛ در بازدید دوم، گروهی متشکل از تجار و بازرگانان روسی و چند تن از اساتید دانشگاه‌های روسیه از پارک بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های مستقر در این پارک بازدید داشتند و در مورد راه‌اندازی بازارهای مشترک و کسب و کار تحقیق و توسعه‌محور اظهار تمایل کردند.

در پایان این جلسه به پیشنهاد زمانیان مقرر شد در آینده‌ای نزدیک یک مرکز نوآوری و کارآفرینی مشترک در ایران و به طور متقابل در روسیه برای استقرار شرکت‌های ایرانی و روسی تاسیس شود.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران هدف از راه‌اندازی این مرکز نوآوری را توسعه بازار مشترک و همکاری‌های آتی دانست و گفت: در مرحله بعد پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تفاهم‌نامه‌های مربوطه منعقد خواهند شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا