فناوری اطلاعات

تماس ۵G فضایی با کمک یک ماهواره انجام شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت ASTاسپیس موبایل معتقد است این دستاورد شیوه برقراری ارتباط را دگرگون می کند و پتانسیل نزدیک تر کردن مردم جهان با کمک ارتباطات پیشرفته را دارد.

در اوایل سال جاری میلادی این شرکت اعلام کرد به طور موفقیت آمیز ماهواره اش که سیگنال های ۴G به موبایل ها می فرستاده را آزمایش کرده است.

آنچه جدیدترین دستاورد AST اسپیس موبایل را متمایز می کند، برقراری تماس از یک منطقه مرده بی سیم (wireless dead zone ) است که چشم انداز شبکه های مبتنی بر فضا در از بین بردن شکاف های تماسی به خصوص در مناطق دورافتاده را ارتقا می دهد.

محور این دستاورد ماهواره آزمایشی BlueWalker 3 است که بزرگترین طیف ماهواره های ارتباطی به کار گرفته شده در مدار زمین به حساب می آید. این ماهواره تبادل نامحسوس صوت و داده بین زمین و کهکشان را فراهم می کند.

این دستاورد که براساس موفقیت های پیشین شرکت بنا شده، نخستین تماس صوتی مبتنی بر فضا در جهان را با استفاده از موبایل های معمولی و اصلاح نشده نشان می دهد.

برنامه پیچیده تست این شرکت هم اکنون شامل تماس های صوتی، تماس ویدئویی ۴G و ارتباط۵G است که نه تنها تماس های صوتی و پیامک ها بلکه فعالیت هایی مانند جستجو در اینترنت، دانلود فایل، استفاده از اپ های پیام رسان و پخش ویدئو در موبایل های استاندارد را نیز تسهیل می کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا